{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Morten M
Morten M
Emner: 2 Svar: 3

Hvilken motor er dette? (Derbi Senda) {{forumTopicSubject}}

Hej scooternakker smiley

Min søn har købt en Derbi Senda, som vi skal have kigget på da koblingen ikke vil slippe.
Motoren ligner denne (eller i hvert fald koblingsdækslet) på en prik, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det er for en motor.

Er der nogle af jer der kan genkende modellen?

PFT og god weekend.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken motor er dette? (Derbi Senda)
  • #1   15. dec 2023 Det er noget am6 af en art nogle kører med. Andre kører med aprillias egne

• #2   15. dec 2023 Afhængig af årgang.
    Du kan evt finde den herinde ud fra udseendet og så står der om det er d50b0 eller am6 eller ebe050 eller hvad
    https://www.easyparts.nl/models/Derbi-Bikes-m28820

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    okt 2022

#3   15. dec 2023 Tak for linket. Det ser ud til at det er en d50b0 E2 ud fra stelnummeret. Det stemmer bare slet ikke med den kobling der sidder i - der er 4 fjedre og den skal trykkes og ikke trækkes.

profilbillede
  • #4   15. dec 2023 smiley
    Stellet er delvist lakeret og der er ene doppler indsugningsspacer så det er ikke umuligt det er en motor fra en anden maskine. I så fald vil det kræve ekstra detektivarbejde at finde ud af hvad motor det er. Måske er der et motornummer eller noget man kan identificere den ud fra

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    okt 2022

#5   16. dec 2023 Ja, det må jeg se om jeg kan finde. Ved du hvor det sidder på de gængse derbi motorer?

• #6   16. dec 2023 Pas. Hvis du googler engine number derbi senda så sku der komme foto.
    Hvis du googler hhv d50b0 og am6 og ebe50 så sku der komme foto af de forskellige motorer og så ka du bruge udelukkelsesmetoden til at identificere hva motor du har

• Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    okt 2022

#7   20. feb 2024 Nå jeg fik endelig taget mig sammen til at kigge lidt mere på det. Jeg fandt motornummeret bag oliepåfyldningsstudsen - det ser ud til at der skal stå 1E40MA. Det kan jeg også godt finde noget på, men det ligner ikke umiddelbart de dele jeg står med smiley

Jeg har fundet en komplet kobling og dæksel fra en ebe50 i håbet om at kunne bygge den om, men desværre er koblingsnavet ikke helt samme størrelse. Skålen passer lige på, med tandhjul og det hele,

Det ender sgu nok med at jeg må finde en anden motor.

• #8   20. feb 2024 Ud fra billedet ligner det en am6/ generic trigger motor nu jeg lige har kigget lidt google fotos af koblinger.

Sku den sidde på et derbi stel så vil jeg forvente en masse biksemad af dele blandet sammen.

Kommentér på:
Hvilken motor er dette? (Derbi Senda)

Annonce