{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

Gilera storm har gnist og benzin men starter ikke {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skriver da jeg har haft et problem i lidt tid med min knallert, det er en Gilera STORM. Problemet er at den ikke starter, har haft den startet før men da jeg var ude og testkøre den gik den bare ud, så da jeg efterfølgende forsøgte at kickstarte den gad den ikke

Vil spørge om nogle ved hvad den fejler?

Skal siges der er ikke batteri

Opsætning er STD Med GG


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gilera storm har gnist og benzin men starter ikke
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.061
    #1   12. dec 2023 Så mangler der vel kompression - der skal 3 ting til - gnist, benzin/luft og kompression.

  • #2   12. dec 2023 Hvordan er detman tjekker kompression

  • #4   12. dec 2023 Godt at se du stadig kæmper videre på den

    Det kræver 4 ting for at en scooter rent faktisk kan starte op det er

    Kompression

    Benzin

    Gnist

    Og en tæt membran

    Godt så du har gnist og benzin der kommer igennem så er der 2 ting krydset af listen godt så få tjekket der er ordentlig kompression og at membranen er tæt

    Kompression kan du lidt mærke når du jokker i kickstarteren ellers få afmonteret topstykke og tjek der er ordentlig kompression muligvis afmonter cylinder ogs og tjek cylinder væggene ik er helt smadret og få tjekket dit stempel og stempelringe

    måden du tjekker om Membranen er tæt er du starter med at afmontere den (surprise surprise) så gør det st du skal løfte den op og kig lige og se om du kan se luft igennem
    Er der det,, så er den utæt. (du kan ogs bare tage et billed så ka jeg tjekke)

    Her i den kolde tid kan der jo så også risikere at komme is i din Karburator jeg har selv lige stået med det hvor den så gik ud efter 30 meter og så ik vil igang igen så vil anbefale at få tjekket det og muligvis få hældt noget Karburator sprit i din tank

    dog når du står i den kolde tid her og prøver at få en knallert igang der allerede har problemer med det så kan jeg anbefale en dåse startspray og eller en dåse bremse rens måden du så bruger dem på er du afmontere luftfilter og så sprøjt lidt ind i karburatoren der og så prøv at start så hurtigt du kan

    Få ogs tjekket at din choker ogs virker det hjælper en del når det pisse koldt som det er nu


  • #5   12. dec 2023 Hej igen S-K haha stopper ikke før den virker.

    Har lige fået ny membran så det skulle nok ikke være det, har prøvet at starte med bremserens hvor der intet held var

    Der er modstand når jeg jokker i kickstarteren men den er mere tydelig her nu end da den faktisk startede

    Sså det eneste jeg tror muligvis det kunne være er kompression men det ærger mig jeg ingen ide har

    Tror måske jeg tjekker kabu efter is


  • #6   12. dec 2023 er der stadig modstand i kickstarteren skulle der ku være nok kompression til den i det mindste ku komme igang men få lige afmonteret topstykke og tjek at der ik er nogen skader på cylinder væggene og stempelt og strmpelringe men aligevel tideligere ejer ka nemlig godt have haft smadret et cylinder da han var ude og køre der da den gik i stå

    prøv nu at tjekke membran aligevel for mange rigtig mange gange kan de nemlig ogs komme defekte for der skal virkelig ik meget til for at de går i stykker

    Men prøv at afmontere Karburatoren og egentlig bare tag den inden for så smelter det is der hurtigt så lige lav en ikke grundig rensning men bare lige gennemgå de forskellige ting i Karburatoren og vær sikker på alt er som det skal være så efter nogle 15min indenfor ka du prøve at smide Karburatoren på igen og så husk at fylde bundkarret (gør du ved at beholde benzin slangen på Karburatoren og så tag vacum slangen af og sug i den i 7 sek) og så prøv at smid lidt bremserens ind i luftfilter siden og giv den nogen hug og se om du da ik kan få den igang


    Karburator is kommer normal når du ude og køre og den is kolde luft så kommer ind og rammer det kondens der ka ligge i benzinen som så kan tilstoppe dyser osv så det helt klart en mulighed

    Så længe der er

    Ordenlig benzin tilførsel

    God Blå/hvid gnist

    Tæt membran

    og kompression skal den nok komme igang



  • #7   12. dec 2023 Prøv lige at se om pakdåsen/ simmerring ved krumtaben er utæt det kan også godt gøre den ikke vil køre bare et bud

  • #8   12. dec 2023

    profilbillede
  • #9   12. dec 2023

    profilbillede
  • #10   12. dec 2023 Og intet kabu is

  • #11   12. dec 2023 Karburator is er ik rigtig noget du kan se det i så små stykker at når du f.eks begynder at afmontere gassen fra Karburatoren så begynder det is allerede at forsvinde så det ik noget du kan se men mere noget du kan mærke efter du har haft Karburatoren af for så når du prøver at starte igen er det is væk og nu når du så har haft den af kommer isen ik tilbage før du kommer ud og køre i den kolde vind for det normalt først noget der kommer når man er ude og køre i den kolde vind her som så ryger ind og fryser kondensen der er i benzinen så det sgu ik være noget du burde bekymre dig om nu hvor den slet ik starter ka man sige

    Membranen ser ud til at være intakt så den er nok ik problemet så er der ik rigtig mere tilbage end kompression ka man sige så når du når der til få afmonteret topstykke og så cylinder og tjek væggene og stempel og stempelringe

    Er den gg udstødning uden begrænsning? mere om der så er blevet omdyset bare ren nysgerrighed

    #7 Det ik helt forkert er simmeringene gået så ka det ogs sagtens have indflydelse iforhold til om den kan komme igang og køre ordentligt


  • #12   13. dec 2023 S-K jeg er i skole lige nu så kan ikke tjekke cylinder osv.

    Men jeg ved udstødningen er en gg uden begrænsning og hoveddyse er 72

    Tjekker mere cylinder senere, jeg ved ihvertifald væggene har det godt og det er olieret inde i cyllen og den går frem og tilbage som den skal


  • #13   13. dec 2023 Den dyse sku passe meget godt til ubegrænset gg men det ka man fin pudse

    Du mener at væggene er i ok stand så ka det snart kun være stempel/stempelringe men få aligevel tjekket cylinderet ogs

    Held og lykke


  • #14   13. dec 2023

    profilbillede
  • #15   13. dec 2023

    profilbillede
  • #16   13. dec 2023 De ser vel fine ud

  • #17   13. dec 2023 Starter ikke efter alt det du skrev

    Tror det er pakdåsen


  • #18   14. dec 2023 Fandt ud af at studsen var flækket smiley

  • #19   15. dec 2023 det var godt jeg ik ga op FORDI NU KØRE DEN

  • #20   15. dec 2023 Se det var da ik så slemt at arbejde på hva? nu har du en velkørende knallert og en del mere viden omkring det smiley

    Her er der lige en karburator indstillings guide Hvis du nu skal bruge den
    (Se linket)
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_


  • #21   15. dec 2023 Eller overdrev måske lidt men at "DEN KØRE" den starter med startspray og har brug for spray for at holde tomgang men ellers så burde den køre skal bare lige finde ud af tomgang


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.061
    #22   15. dec 2023 Jeg håber du bruger startspray med olie i, ellers kører den snart ikke længere.

  • #23   15. dec 2023 øhh bruger bremserens, men har ikke haft den kørende på det længe, den har kun lige fået 7-8 sprøjt i alt og der har den start der omkring 12 gange

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.061
    #24   15. dec 2023 Bremserens opløser oliefilmen, så det kan ikke anbefales.

  • #25   15. dec 2023 Det skal jeg nok huske til næste gang reject, men har du nogen ide hvbrfor den ikke gider starte uden starthjælp/spray


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.061
    #26   15. dec 2023 Jeg går ud fra du har skiftet studsen ? Alt er tæt ?

  • #27   15. dec 2023 Det ved jeg ikke fordi jeg kunne ikke skrue den ligeså hårdt fast som før, jeg tror ikke det er fordi svømmeren er dårlig da jeg har tjekket og den svømmer meget godt

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.061
    #28   15. dec 2023 Start fra en ende, alt du har haft adskilt, er det samlet med nye pakninger, eller i det mindste hvis du har genbrugt pakninger, er de så i ok stand ?

  • #29   16. dec 2023 Hej reject, alle dele jeg har skildt ad har jeg sat sammen med de pakninger den skal bruge alle nye

  • #30   16. dec 2023 Den må jo enten være utæt et sted ellers får den ik benzin så jeg vil nok starte med at begynde at afmontere alt igen f.eks Topstykke, Cylinder, Studs en efter en og så tjek pakningerne, Er der som det mindste beskadiget ved nogen af dem må du skifte dem

    Er alle pakninger intakte og den ik er utæt, Så må du igang med at tjekke brændstofs problemer Start med at tjekke at karburatoren så får benzin så afmonter luftfilter hold hånden for der giv gas og prøv så at start når din hånd så bliver våd af benz start som normal

    Bliver din hånd så ik våd må du tjekke for tilstopning start med at tjekke om der kommer benzin fra tanken af så tag begge slanger af karburatoren og så sug i vakuum slangen bare i et sekund eller 2 hav dog noget benzinen kan løbe ned i kommer der ik noget ud må du tjekke

    Vakuum forbindelse

    Tilstoppet filter i benzinhanen

    Eller defekt vakuum ventil

    Kommer der ik noget ud af tanken må du igang med at få den tømt til det skal du bruge en slange en Haveslange er bedst og nemmest men start med at tjekke det andet kommer der ik benz ud tager vi den derfra


  • #31   16. dec 2023 Jeg ved med sikkerhed den får benzin da jeg havde den oppe og køre så tjekkede jeg med min hånd og den blev våd, det kan muligvis være min membran og studs pakning da jeg ikke er helt sikker på de er spændt ordenligt


  • #32   16. dec 2023 Burde jeg lave et nyt forum emne?


  • #33   16. dec 2023 Må du selv om ka ik gøre andet end at gætte til hvad det kan være men der er en af tingene der ik passer jo det kræver

    Gnist

    Benzin

    Kompression

    Og Tæt studs/Membran

    En af dem passer så ik så du må igang med at fejlfinde


Kommentér på:
Gilera storm har gnist og benzin men starter ikke

Annonce