{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

niclas R
niclas R
Emner: 2 Svar: 6

PGO HOT 2006 startermotor og diverse problem {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Har ikke rodet med knallerter i mange år, men har købt en PGO hot med et par forskellige udfordringer:

1: Startermotor drejer rundt med (har prøver også med nyt batteri) men motor starter ikke. Den starter fint på kickstart. Hvordan fejlfinder jeg her?
2: Den kører aktuelt 37 med skive, hvad bør den komme op på uden skive cirka?
3: Den er fra før pladerlov, betyder det at den ikke har tragt i?
4: Er der en måde at kontrollere at olieblander virker? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PGO HOT 2006 startermotor og diverse problem
  • #1   24. okt 2023 1 Den mangler måske starter tandhjulet det er nemlig den startermotoren skal have fat i for at kunne starte din scooter

2 50 - 55 - 60 km't

3 Jeg er remlig sikker på at der sider en tragt i men det skal du ikke hænge mig op på

4 Ja vis du start din scooter og du ikke har puttet noget olie i benzin tanken og olieblandern ikke virker så sætter cyllindern sig med det samme men vis du ikke har puttet noget olie i benzin tanken og cyllern ikke har sat sig så virker olieblandern

• niclas R
    niclas R Tilmeldt:
    okt 2023

#2   24. okt 2023 Fedt Jogmiss, mange tak.
    Et spørgsmål mere. Efter den har stået i tomgang i 30-40 sekunder stiger gassen ret meget i uden jeg rører ved gashåndtaget. Hvad kunne dette være?

• #3   24. okt 2023 Mit bedste bud ville nok være at kabu er nok ikke ordenlig indstillet

Der er mange videor på youtube om hvordan man kan indstille sin kaburator

• #4   25. okt 2023 Grunden til den ik tager fat på elstart er grundet dit starterdrev der enten er defekt eller sidder løst kommer lige et billed længere nede

Den vil umiddelbart kører nogle 50 stykker uden skive

tragt sidder i som standard Så det noget du må tjekke

Når det så er du starter den skal du så give gas?

Her er der lige en Indstillings guide følg den fra Han skriver om luftskruen skal du senere have tun på/Fjernet flere begrænsninger end skive f.eks Udstødnings begrænsning skal du følge den fra start skridt for skridt
    (Se linket)
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

profilbillede
  • niclas R
    niclas R Tilmeldt:
    okt 2023

#5   29. okt 2023 #Sk
    1. I forhold til elstart: Jeg kan se at den tager fat og der kommer luft ud af udstødning så stemplet kører rundt. Har haft kickstarterskjoldet af og startertandhjul sidder også på. Det virker nærmest som om der ikke er tænding (har skiftet batteriet). Kan der være et relæ kan slå fra ved elstart vs kickstart?

2. Kørsel: Den skal ikke have meget gas i forbindelse med kickstart, så drukner den.
    Har fjernet skiven, men den kører kun omkring 42. Prøvede at sætte andet luftfilter på fra thansen men den kan kun kører 100 m før den går ud, har nu monteret standard igen.
    3. Optimal ville jeg gerne have den til at kører 45-55, men vil helst ikke sætte anden udstødning eller cylinder på.
    4. Er der begræsning i CDI boks når den er fra før 2006?
    5. Tænker næste skridt er se efter tragt og herefter indstille karburator bedre?

profilbillede
  • #6   29. okt 2023 få smidt det powerfilter væk det skaber kun problemer brug orginal luftfilter istedet grunden til den døde med powerfilter er fordi du skal have større dyse i når du bruger power så den fik ik nok benzin og derfor døde den

det med tragten fjerner du den accelerere den hurtigere her er en guide til hvordan du gør det
    (Se linket)
    https://youtu.be/E7aPnBDWSC0?si=D7QzS3s_qa8d0PCN

den vil minimum kører 50 uden skive så der ihverfald noget der ik funker

Tjek Gnist og send billed af tændrør

Få Renset Karburatoren og Grund indstil Den! (har guides til begge ting hvis det noget du skal bruge)

Er det kun elstart der ik virker?

Så du skal give gas når du bruger kickstart? Ska du det skal den stadig indstilles i karburatoren

Hvad udstødning Har du på?
    er alt std hvis nej Skriv gerne de ting du har ændret

• niclas R
    niclas R Tilmeldt:
    okt 2023

#7   29. okt 2023 Powerfilteret er droppet smiley
    Alt er standard tror jeg, men den er købt brugt og han sagde den var lovlig så det er et gæt. Der mangler blinklys og relæ, men ellers virker resten (fraset elstart). Standard udstødning.
    Det eneste jeg har gjort er at fjerne skive ifm maling af kickstarter skjold.
    Den kører egentligt ok, med ok optræk, men bare lige langsomt nok. Derudover skal der trædes 5-10 gange for at starte den.
    Jeg piller karbo af og renser den og tjekker om der er tragt i. Melder tilbage efter.

• #8   30. okt 2023 Den skal nok bare have en god gammeldags Karburator rensning og grundindstilling

Måske nyt tændrør og hætte hvis Karburatoren ik løser problemet

nu skal du huske at fylde bundkarret op inden du starter den efter den er renset

Lyder umiddelbart som om Starterdrevet er defekt hvis du siger starterMoteren kører men den tager ik fat =Defekt starter drev

Tjek dog lige om starterMoteren sidder løst/ikke helt i og det derfor kan være grunden til den ik rammer drevet som så er grunden til den ik ka tage fat

Prøv at tag drevet ud og se om den kører som den skal vil nok ogs smøre noget fedt på drevet (kun i selve drevet så den kører frem og tilbage uden problemer)

• niclas R
    niclas R Tilmeldt:
    okt 2023

#9   30. okt 2023 >Det prøver jeg.
    Startermotoren tager fat som jeg ser det.. det tøffer ud af udstødning, men motor starter bare ikke. måske hjælper det er at rense og indstille.. smiley

• #10   30. okt 2023 det vel ik muligt du ka sende video af det?
    for nu er jeg ik helt med

Du kan enten oploade videoen til
    YT
    Google drive
    Eller du kan sende den på messenger

• niclas R
    niclas R Tilmeldt:
    okt 2023

#11   3. nov 2023 Update:
    Har renset karbu og pillet trakten. Den kører 52 nu. Fik den efter den var varm startet med elstart, men den kan ikke fra kold. Den holder heller ikke tomgang, så jeg tænker jeg må grundindstille karbu. Giver det mening at sætte større dyse i? Har en 76 og en78 liggende!

• #12   3. nov 2023 standard skulle være fint så længe du ik kører med tun (At pille tragt og skive er ikke tun) Men jov få grund indstillet Karburatoren der kan du nok ogs få den op på nogle 55 max 60 med mindre du får ubegrænset udstødning så rammer den nok 70 stykker 80 max hvor du så skal dyse den op

Indstillings guide her
    (Se linket)
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

Kommentér på:
PGO HOT 2006 startermotor og diverse problem

Annonce