{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
254 visninger | Oprettet:

Blind lejer {{forumTopicSubject}}

Davs igen igen SG.

Jeg har jo min generic trigger sm stående som jeg bare skal have noget mere power i.

Jeg har købt en meget fin, brugt minarelli am6 blok til den, men der sidder et blind lejer i den som jeg på ingen måde kan få ud.

jeg har ikke en lejeraftrækker og jeg tænkt at det var liiggge lidt, at bruge 1000+ kr på sådan en for kun at bruge den 1 gang.

Jeg har prøvet brød... Ja at proppe en masse brød ned i det hul hvor lejer sidder også bare hamre løs så den ville presse lejer ud men det virkede sjovt nok ikk, så prøvet jeg nogenlunde det samme bare med et viskestykke fyldt med fedt, virkede heller ikke...

Er der andet jeg kan prøve eller skal jeg ud og købe en lejeraftrækker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blind lejer
  • #1   20. okt 2023 Trikket er brød og fedt. Jo tykker fedt jo bedre. Og det du banker med, den skal være så tæt som muligt med lejet. Så skal den nok komme ud

  • #2   20. okt 2023 Har kun en lille sjat kobber fedt liggende

  • #3   21. okt 2023 Svejs en gevind stang på og brug noget tungt på stangen og en møtrik i enden (så den virker som en glide hammer)

  • #4   21. okt 2023 #2 så køb noget mere....

  • #5   21. okt 2023 Er det lidt ligesom at skifte lejet i variator dæklsel på en hiper2?

    Altså du kun kan komme til lejet fra en side?

    Med lejet i en hiper2 har jeg tilpasset en bolt ved at slibe under hovedet på den ene side så den kan sættes ned igennem lejet og få fat på/ind under bagsiden. Så et stykke fladstål på tværs med hul igennem til bolten og en skive og møtrik på. Så kan jeg skrue på møtrikken og tvinge det op, holder gerne en lang skruetrækker ned ved siden af i lejehullet så det bliver på plads og trækker i lejet.

    Det er en lidt hjemmelavet lejeaftrækker der gør det samme som en købt.

    Hvis du laver en trækker kan du med fordel også varme på det inden, og uden og brænde dig når du skal have fat i det. Det sidder i aluminium der udvider sig dobbelt så meget som stål. Så når du varmer vil lejet blive lidt løsere end i kold tilstand

    Giver det ovenstående mening???
    Eller har jeg misforstået hvordan dit leje sidder i??

    PS: Alt det der hamren og banken er lidt noget skrald, har du et blindhul og lejet ikke giver sig kan blokken måske revne i stedet for. Trykket skal et sted hen


  • #6   21. okt 2023 Jeg fik lejer ud, den fik bare en rigtig god tur med varmpistol smiley

  • #7   21. okt 2023 Ja som jeg skrev løsner varmen ret godt på det,og sparer lidt på det hamren og banken, godt du fik det ud smiley

  • #8   21. okt 2023 Tog den bare ud med en låserings tang

Kommentér på:
Blind lejer

Annonce