{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
261 visninger | Oprettet:

Alexander L
Alexander L
Tilmeldt:
9. jun 2023
Følger: 9 Emner: 7 Svar: 55

Gilera rcr {{forumTopicSubject}}

Hej, har anskaffet mig sådan en gilera rcr fra 2004 med 4 gear. Den kører kun 60 og kunne godt tænke mig noget vildere som kører oppe omkring 90-100. Jeg vil dog gerne beholde 4 gear da jeg jo ellers skal til at skifte gearkasse. Opsætning lyder på:
50cc doppler.
Topperformance Vforce Membran.
Topperformance krumtap.
Polini lejer.
Polini 360 studs.
Polini CP 23mm
Malossi Kolbingsplader og fjedre.
Bidalot udstødning.

Tak på forhånd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gilera rcr
  • #1   7. aug 2023 23 mm cp karburator har du slået hove den foder mere ind en 30 mm ....


    ser du den burde køre 80 med originale dele ud over en anden udstødning

    men noget 80cc en større udstødning anden kobling og anden gearing på køre den 110


  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    jun 2023

    Følger: 9 Emner: 7 Svar: 55
    #2   7. aug 2023 23mm sad jo på da jeg købte den, så har jo også tænkt mig at opgraderer. Hvilken 80cc og udstødning ville du forslå? Det skal være noget med noget godt træk i.

  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    jun 2023

    Følger: 9 Emner: 7 Svar: 55
    #3   7. aug 2023 Og af gearing havde jeg selv tænkt 14:52 eller 13:52

  • #4   7. aug 2023 airsal sport alu 80cc og en radical sport udstødning kører fint sammen

    ingen af delene er vist på speedline.
    Ka anbefale at kigge dele på gearparts24.de og scooter-attack.com istedet

    Men hvad er din gearing?


  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    jun 2023

    Følger: 9 Emner: 7 Svar: 55
    #5   7. aug 2023 Spurgte ham jeg købte den af men han vidste det ikke, så går ud fra at det er std.

  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    jun 2023

    Følger: 9 Emner: 7 Svar: 55
    #6   7. aug 2023 Jeg har kigget lidt på airsal 80cc men det passer vidst ikke på gilera rcr, er der andet du kan anbefale?

  • #7   7. aug 2023 sku passe på 2004 rcr
    https://www.gearparts24.de/zylinderkit-airsal-80cc-alu-sport-a1686.html

    Afhgængig af hvor lavt gearet din maskine er nu på tandhjul, sku den gerne køre lidt stærkere med større cylle på


  • #8   7. aug 2023 Hvis du kigger på twostroke.se og vælger gilera rcr --> 2005

    så er der et hav af 80cc at vælge mellem


    profilbillede
  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    jun 2023

    Følger: 9 Emner: 7 Svar: 55
    #9   7. aug 2023 Havde kigget på stage6 77cc Big Racing, er det noget som kører godt? Og hvilken udstødning er god sammen med den?

  • #10   7. aug 2023 s6 77cc er meget fint.
    Men det er et racing kit så det ska ha mange omdrejninger for at yde.

    Vil du bare køre 90-100 og ha ok optræk så vil jeg ikke anbefale racing setup.
    Der ska en rimelig stor udstødning til og det kommer til at larme en del og være rimelig hidsigt og ikke holde så længe som hvis du bare sætter sport eller endda midrace tun på.

    Nu ved jeg ikke præcis hvad du har af udstødning, og din gearing kender jeg heller ikke endnu så ved ikke hvorfor din maskine kun kører 60 som den er nu.
    Men vil du bare køre de 100 kmt og ha ok optræk så vil jeg anbefale sport tun frem for racing tun.

    Har ikke erfaring med 80cc racing tun til gearmaskiner desv så ved ikke hva udstødninger er gode.
    Jeg ved kun noget om sport tun og så hyperracing tun over 80cc til gearmaskiner


  • #11   7. aug 2023 Du ka tælle antal tænder på forreste tandhjul og bagerste tandhjul så har du gearingen du kører med nu

  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    jun 2023

    Følger: 9 Emner: 7 Svar: 55
    #13   8. aug 2023 Hej igen, jeg fik byttet den gilera til en Derbi senda fra 2012, det er med 3 gear og den er lovlig. Jeg tænker vel bare at jeg tager begræsningerne. Der sidder også en Stage 6 underlagt udstødning på, så den behøver jeg vidst ikke skifte, ham jeg byttede med havde nogle dele fra da han kørte ulovligt på den og han sagde at den kørte omkring 100. Hans opsætning var:
    72cc airsal
    Stage 6 underlagt
    13-53 gearing.
    3 gear, tror der var 6 gear på.
    Tun kobling.
    Pillet begræsninger.
    Det er vel en okay opsætning ikke? Den kan jeg vel sagtens køre med.


  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    jun 2023

    Følger: 9 Emner: 7 Svar: 55
    #14   8. aug 2023 Og er der en guide til hvordan man skifter gearing på en gearmaskine? Har aldrig haft en gearmaskine så er virkelig lost ??

  • Alexander L
    Alexander L Tilmeldt:
    jun 2023

    Følger: 9 Emner: 7 Svar: 55
    #16   9. aug 2023 Okay super, tusind tak.

Kommentér på:
Gilera rcr

Annonce