{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
391 visninger | Oprettet:

"Dax" motor banker ved el-start {{forumTopicSubject}}

Hjælp! Min Kina-Honda-dax-kopi motor banker!
Hej folkens, jeg har et problem, som jeg håber andre har erfaring med. Jeg har 2 af de “klassiske” Kina motore med elstart. Som sidder på både knallerter, atv’er og pitbiks. Og når man køre med el-starteren, kommer der ofre et højt metallisk BANG… ( lyder nærmest som om, stemplet banker mod topstykket)
Begge motore kan starte og køre ellers fint, men denne ubehagelige lyd vil jeg altså gerne til livs.
Har tjekket at ventilerne har den rette frigang og at timingen på knastkæden er rigtig. ( hvilket de er, og også må være, da begge motore jo ellers køre fint)
De høje Bang, kommer kun når der er kompression på motoren. Uden tændrør er der intet at høre…?
Nogen der har oplevet ligende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Dax" motor banker ved el-start
  • #2   26. jul 2023 Tror du ikke bare det er noget den skal sige eftersom den kører godt nok??
    Det er trods alt en kina-kopi. Min knægt havde en gang sådan en Apollo "gearmaskine" fra lm scootershop.Det eneste der kørte fint på den var motoren, mens en anden havde en der bankede og skramlede som en anden Harley davidson..... Det var så lidt smart for ligesom en Harley skulle den bare holde i tomgang et kvarter, så har den repareret sig selv med alt det skramlen.

Kommentér på:
"Dax" motor banker ved el-start

Annonce