{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Scooter lader ikke {{forumTopicSubject}}

Hvorfor kan min hot 50 kun starte med fuldt opladet batteri ? Burde den ikke kunne starte på kick helt uden et batteri ? Er klar over choker køre over batteriet men som sagt skal det lades helt op for den kan starte. Den lader heller ikke har både skiftet stator og spændningsregulator . Kan det være batteriet ? Skal lige siges det godt kan lade med en oplader .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter lader ikke
  • #1   21. jul 2023 en årgang på den ville hjælpe da de nyre modeller skal bruge strøm for at cdi virker og det er din nok

    choker virker over lyset og den er altid aktiveret og slår fra når den får strøm

    fejlen er nok din spændingsregulator


  • #2   21. jul 2023 Brian n
    Jeg har lige skiftet spændningsregulator . Det er en årg 17


  • #3   21. jul 2023 så ikke lige at du have skiftet stator og spændingsregulator

    men jo batteri holder ikke evigt

    prøv at start den og mål dc voldt på batteri imens den står i tomgang der skulle den gerne sige 12.8 13 voldt

    du kan tage batteri fra og lade den på og se hvad den siger dagen efter


  • #4   21. jul 2023 Brian n
    Jo jeg har lige skiftet stator og spændningsregulator . Fra hvilken årg kræver cdi strøm for at starte ? Den viser 12,66 når den er startet og falder efterhånden som batteriet aflader den siger 12,80 når den er fuldt opladet med ladeapparat


  • #5   21. jul 2023 men der der er fra 2010 eller 2015 de begynder med dc system

    12.8 er lige i overkanten på et bly batteri de skulle max sige 12.70 så jeg ville se lidt på din lader for den ødelægger batterier over længer tid

    hvis du har stator og spændings regulator og alle ledninger er i orden så er der jo kun batteri til bage


  • #6   21. jul 2023 Hvis du måler på dit batteri med et multimeter skal det have ca 12,5 volt med slukket motor.
    Lad så multimeteret sidde på og starter den, og med lidt gas (2000 omdrejninger og holdt der) Skal volten stige med 1-1,5 volt så du måler 13,5-14 volt på polerne og det skal ligge konstant.

    Det kaldes ladespænding og fortæller at stator og ensretter, stelforbindelse osv er i orden, og batteriet får ladestrøm.
    Holder dit batteri så ikke strøm alligevel skal det skiftes ud, og det sker jo pga alder


Kommentér på:
Scooter lader ikke

Annonce