282 visninger
|
Oprettet:
Opfyldning af benzin. {{forumTopicSubject}}
Virker nok som et meget dumt spørgsmål, men altså hvordan ved jeg at min tank er fuld når jeg står og fylder op? Det er mit første køretøj, og har aldrig tanket noget. Jeg har en hot 50 4 takt. Skal jeg kigge på indikatoren på displayet, eller stopper slangen bare af sig selv, eller skal Jeg kigge med det blotte øje ned i tanken? Ja, undskyld for et meget amatør spørgsmål, men vil ikke have et uheld med benzin udover den nye scooter. Tak for hjælpen.
jul 2023
Emner: 1 Svar: 3
jul 2023
jul 2023
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Først stik den helt ned og gi gas til den stopper. Så op på kanten til den stopper med halv gas cirka. Og så en gang mere med kvart gas til den stopper.
Så er det cirka samme niveau hver gang og kan bedre se næste gang hvor langt den har kørt /pr liter hvis man gør det ens hver gang.
Absolut lad vær at fylde den helt op. 90-95% fuld er rigeligt.
Hellere toppe op en gang for tit, end løbe tør og måtte trække hele vejen ind til næstved med en tunet knallert uden plade langs hovedveje....
Nu køree jeg også hiper og de kører gerne 200km på en tankfuld så det er ikke ret tit de ska fyldes for en 60-70kr. Og så kører de bare... hvis du har en pgo så er det pænt tit den ska tankes muhaha
Opfyldning af benzin.