{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
215 visninger | Oprettet:

Gassen er slet ikke rolig {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en PGO Dr Big som jeg slet ikke kan få rolig. Når jeg er ude og kører og eksempelvis vil holde stille, slipper gassen, bremser ned, og holder stille, så fortsætter motoren i høje omdrejninger gir så hurtigt gas og slipper en 4-5 gange og lige pludselig falder den til normale omdrejninger igen. Er i vildrede karburatoren har været pillet af skilt ad og blæst igennem, hele membranen er blevet skiftet men lige lidt har det hjulpet. Så er ved at gå ud af mit gode skind ?????????????????? Håber der er en der jan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gassen er slet ikke rolig
  • #1   27. maj 2023 falder gas spjældet på plads hvergang altså går gassen stramt

    ellers har en en utæthed


  • #3   28. maj 2023 den vil stige ganske kort også falde eller når du slipper gassen sker der ikke noget før 1 2 sek efter så går motoren ned i omdrejninger nemmeste måde at fejlsøge en utæthed på er at starte den lad den stå i tomgang eller ved et fast omdrejninger fx 2000 ish så sprøjte deo eller start gas eller hvad du lige har den vil så sige i omdrejninger når du finder stedet

  • #4   28. maj 2023 Hej Brian N
    gassen går ganske fint syntes jeg. Har ikke lige undersøgt visuelt om gasspjældet kommer helt i bund men det er jeg da lige nødt til og undersøge, alt skal jo prøves
    nu er du ikke den første der siger at der evt kunne være en utæthed, det forstår jeg ikke helt, en utæthed skaber jo falsk luft ergo giver det da et dårligere træk af benzinen fra motoren, det giver ingen mening i mit hoved at gassen så skulle øges tværtimod ????
    Men er da nødt til som det første i morgen og ha undersøgt om det virkelig kan være gasspjæld der ikke lukker helt i


  • #5   28. maj 2023 HA HA var ikke lige sikke på jeg fik skrevet rigtige sted så den kom lige igen...
    problemet er bare at gassen ikke falder efter 1-2 sek den bliver ved de fleste gange slukke jeg den i høje omdr fordi jeg bliver træt af at sidde og skal lege med den i gassen for at få den ned i omdr. men et godt tip.. Skal jeg så bare sprøjte deo rundt omkring motoren indtil den måske så går op i omdr ??


  • #7   28. maj 2023 Nein!!
    Den går ned i omdrejninger med dieselstart, du erstatter jo ilten fra evt falsk luft med noget der brændbart så blandingen passer. Men det er ligegyldigt hvad, ændrer du noget ved at spraye er det utæt.

    Og dieselstart skal man ikke overdrive med, kun konstatere en fejl også slut. Det affedter alt smørelse inde i motoren, så kun kortvarigt brug


Kommentér på:
Gassen er slet ikke rolig

Annonce