{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.453 visninger | Oprettet:

Kevin G
Kevin G
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 8

Gnist og karburator virker. Kompression? Vga Explora Euro4 {{forumTopicSubject}}

Min Vga har ikke kunnet starte siden mit batteri gik død. Jeg har nu fået nyt batteri, samt nyt tændrør. Der kommer godt med gnist og tændrøret bliver vådt. Der er modstand når tændrøret sidder i, men ved ikke om der er nok. Måske kan det havde noget med min pakning at gøre, men spøjst at min Vga ikke vil køre mere da den kørte dagen før.

Edit: Det skal siges at den startede i 10 sekunder i dag, men kun i tomgang, da jeg gav gas døde den med det samme. Imens den var i tomgang sprang den over nogle antændelser og hvis jeg forsøger at starte den nu, antænder den også 1-2 gange og dør bagefter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gnist og karburator virker. Kompression? Vga Explora Euro4
  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #1   21. jan 2023 euro4 så er den med indsprøjtning ??

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#2   21. jan 2023 nej det er først ved euro5

nå standart fejl søgning hvad er der sket op til fejlen er opstået
    hvilken farve er gnisten

• Kevin G
    Kevin G Tilmeldt:
    jan 2023

#3   21. jan 2023 Gnisten på den nye tændrør er Hvid/Pink og på det gamle er Hvid/lidt mindre pink.

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#4   21. jan 2023 oki hvad er der sket op til fejlen opstod

• Kevin G
    Kevin G Tilmeldt:
    jan 2023

#5   21. jan 2023 Jeg havde problemer med mit batteri, som jeg så skiftede. Ellers havde jeg er styrt med den i sneen i starten af december, men den startede med det samme da jeg havde rejst den op. Den startede både med elstart og i første eller anden hug med kickstarteren. Jeg vil lige sige at den er fuld standard pånær blå pærer.

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#6   21. jan 2023 så skulle der jo ikke være noget galt men hvorfor har den tabt strømmen

• Kevin G
    Kevin G Tilmeldt:
    jan 2023

#7   21. jan 2023 Batteriet var gammelt og den løb hurtigt tør for strøm hvis man ikke kørte på den i et par dage.

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#8   21. jan 2023 nå oki

du kan prøve at tage luftfilter af og holde hånden for indsugning give fuld gas og prøve at starte den bare til at din hånd bliver våd så fjern den og prøv at start den igen

• #9   22. jan 2023 Skil dit bundkar ad på din karburator.
    Det lader til at den ikke får den benzin den skal.

Der er nok bare kommet kondens i tanken.

• Kevin G
    Kevin G Tilmeldt:
    jan 2023

#11   22. jan 2023 Jeg har nu givet fuld gas og blevet ved med at trykke på kickstarteren til der kom benz ud. Den startede derefter meget kort 2-3 sekunder og stoppede igen. Nu vil jeg prøve som @scootertechguy har sagt, at prøve at tjekke om der er vand i tanken og karburator. Jeg har haft skildt karburatoren af før og mindes ikke at der var vand eller en anden væske der i. Men nu er det også 2 måneder siden, så man ku jo ligeså godt. Jeg har dog ikke brugt karburator sprit på min Vga i det sidste årstid. Så det kunne sagtens værre vand.

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#12   22. jan 2023 nu når du siger du har renset hele karburator har du så haft det sorte låg af i toppen af karburator

• Kevin G
    Kevin G Tilmeldt:
    jan 2023

#13   22. jan 2023 Nej det har jeg ikke ved ikke hvad du mener med sorte låg, da det eneste sorte der er på karburatoren er stikkene og slangerne. Men jeg fik tjekket bundkaret. Jeg er først kommet hjem nu så tømmer hele tank, karburator og slanger og får fyldt noget nyt benz på og karburatorsprit.

• brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

#14   22. jan 2023 oki de har så sat et stål låg på de nyere modeller men den skal du IKKE åbne fordi du får det ikke samlet korrekt uden ny dele eller kende tricket

profilbillede
  • Kevin G
    Kevin G Tilmeldt:
    jan 2023

#15   23. jan 2023 Jeg har nu haft tømt karburator, tank og benzin slange og haft fyldt benzin og karburator rens på. Den har valgt at værre så besværligt at stadig ikke at starte. Så det eneste der er tilbage er endten at benzinen ikke bliver spredt ordentligt i karburatoren eller at der ikke er nok kompression til at den altid kan antænde. Gnist virker, benz er nyt, renset, karburator.

• #16   24. jan 2023 Så bliver du nød til at måle din kompression.
    Du bør nok også sikre dig at din choker virker.

• jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 183
    #17   8. feb 2023 Sæt en skruge i slangen på magnetventilen Skif tomgangsdysen til størlse 33 som du kan købe i Thansen så stater den hver gang uden problemer

• jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

#18   8. feb 2023 magnetvintilen slange sidder ved sideskjoldet forand hvor Variomatik er på toppen af skjoldet. Fjern den her og sæt en skruge i .

profilbillede
  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

#19   8. feb 2023 Så stater den hver gang

Kommentér på:
Gnist og karburator virker. Kompression? Vga Explora Euro4

Annonce