{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Bremse sidder fast {{forumTopicSubject}}

HEj gutter jeg har lige gennem renset min bremse og pillet cylinderen ud af kaliberen.
Jeg puttede så cylinderen ind igen men nu vil den slet ikke rykke sig og jeg kan heller ikke lufte ud? ved nogle muligvis hvad problemet er og hvad jeg skal gøre? Jeg skulle også bruge rimeligt meget kraft for at få den ind på plads?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse sidder fast
  • #1   5. jan 2023 Mener du at du har pillet det lille stempel ud af kaliberen, som sidder på bremseskiven?
    Og sat det tilbage igen og nu vil stemplet ikke rykke sig ud eller vil det ikke rykke sig ind?
    Du må meget gerne uddybe mere præcist hvad der sker eller ikke sker.


  • #2   5. jan 2023 @scootertechguy
    Ja jeg har pillet det stempel som presser på bremseskriverne ud, og så sat det tilbage igen.
    Men nu vil stemplet ikke rykke sig ud altså når man trykker på bremsen eller prøver at hive det ud, ved godt det fordi den skal luftes ud, jeg har prøvet at lufte den ud men der bliver ved med at være luft og jeg er ret sikker på den ikke er utæt.
    Da jeg satte stemplet tilbage igen var den også rimeligt hård at presse i?


  • #3   5. jan 2023 Tryk stemplerne HELT i bund.
    Monter det hele på din scooter igen.
    Fyld beholderen med bremsevæske.
    Kør en tur på ujævn vej eller helst brosten.
    Efterfyld med bremsevæske.
    Udluft bremsen.
    Kør en tur mere samme sted, hvor du så tapper en hel masse gange på bremsen, så du får flyttet væsken op og ned.

    Bliv ved med ovenstående, indtil at den virker.



    Det har aldrig nogensinde slået fejl for mig, på en forbremse.


  • #4   5. jan 2023 Okay mange tak for din hjælp Scootertechguy:)

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.052
    #5   5. jan 2023 Det er ikke normalt et stempel går stramt i, så er der noget galt, der skal selvfølgelig være lidt modstand, men det skal kunne presses i med fingerne.

  • #6   6. jan 2023 @Reject ™
    Ja tænkte også det var lidt underligt jeg skulle bruge så meget kraft for at få den i???
    Men hvad kan jeg gøre ved det?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.052
    #7   6. jan 2023 #6
    Jeg ville poppe stempel ud igen, en kompressor er yderst brugbar, husk dog lige at ligge en klud eller noget i mellem der er god kraft på når stempel kommer ud, når det er ude, så renser du godt bag oringe, og sørger for alt er intakt, bemærk pakninger kan være retningsbestemt. smiley


  • #8   7. jan 2023 tak for hjælpen Reject det vil jeg lige prøve:)

Kommentér på:
Bremse sidder fast

Annonce