{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Lasse S
Lasse S
Tilmeldt:
10. nov 2022
Følgere: 17 Emner: 6 Svar: 7

PGO Hot 50 dør ved acceleration {{forumTopicSubject}}

Jeg fik hentet en knallert i går og da jeg prøvekørte den virkede den fint. Den går også fint i tomgang. Men når jeg vil accelerer er det som om motoren dør. Den gasser kort op og trækker lidt, hvorefter den går ned i omdrejninger og vil ikke længere trække. Vi har intet gjort siden vi hentede den udover at løfte den op og ned fra en trailer, samt fyldt brændstof på.

Nogen der har et kvailificeret bud på hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO Hot 50 dør ved acceleration
  • #1   19. nov 2022 Der har været kondens i tanken.
    Hvis du skal sikrer dig selv imod at dette sker igen og igen, så skal du tømme tanken for benzin, ned i en gennemsigtig beholder, tømme bundkaret på karburatoren og tømme benzinslanger samt benzinfilteret.

    Så vil du se at der i bunden af den gennemsigtige beholder ligger noget klar væske til skiller sig ud fra benzinen.

    Det er vand.

    Skru alle dyserne ud af karburatoren og blæs alle huller i karburatoren igennem med trykluft.

    Saml det hele.

    Hæld benzinen tilbage i tanken uden at du får vandet med tilbage i tanken.

    Køb en dunk karburatorvæske.
    Hæld en enkelt hætte i din tank, hver gang du tanker.


    Gør du ovenstående, så oplever du aldrig dette problem igen.
    Det er kun nødvendigt med karburator væske, når det er under 10 grader udenfor.
    Det er særligt nødvendigt, når vi kommer tæt på 0 grader.


  • #2   19. nov 2022 https://www.scootergalleri.dk/forum/teknik/1442467-kondens_vand_i_tanken__se_her_

    Her kan du se hvad jeg mener.

    Jeg tømte bundkaret på min græsslåmaskine rigtigt mange gange og til sidst fik jeg spat af lortet og tømte tanken.


  • Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    nov 2022

    Følgere: 17 Emner: 6 Svar: 7
    #3   19. nov 2022 Det var faktisk også min første tanke. Kan man med lidt held putte en hætte karburatorsprit i tanken og se om det hjælper eller er det kun den hårde vej, som du beskriver.

  • #4   19. nov 2022 Læs det der står i mit emne.
    Jeg stod med en græsslåmaskine, som kørte i et par minutter og så gik den kold mange gange i træk.
    Forestil dig så at du når 3 km væk fra hvor du bor og så sker det igen og igen.

    Tag den hårde vej og slip af med problemet for evigt.

    Og husk så en sjat i tanken, hver gang du tanker, når nætterne bliver kolde.


  • Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    nov 2022

    Følgere: 17 Emner: 6 Svar: 7
    #5   23. nov 2022 Nå men det var ikke vand i tanken. Karburatoren pillede vi af og rensede. Nu kører den fint, men kan ikke holde i tomgang når den er varm. Så tænker jeg skifter membran og benzinhane. Så må vi se...

  • #6   23. nov 2022 Hvad har membran og benzinhane at gøre med om den holder tomgang når den er varm?
    Det lyder som forkert indstillet karburator.


  • Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    nov 2022

    Følgere: 17 Emner: 6 Svar: 7
    #7   24. nov 2022 Problemet med tomgang blev løst ved at justere gashåndtaget. Men der sidder også en større dyse på, som kræver mere luft. Kan man sætte en standard dyse i og evt. beholde standard luftfilter, da jeg helst ikke vil køre med et åbent luftfilter?

  • #8   24. nov 2022 #7
    Du svarer lidt på dit eget spørgsmål.


Kommentér på:
PGO Hot 50 dør ved acceleration

Annonce