{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
268 visninger | Oprettet:

Sander Ø
Sander Ø
Tilmeldt:
2. aug 2022
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 2

Hjælp (ved ikke hvad jeg skal gør) {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en knallert (pgo DR. Big) hvor jeg ikke kan få den indstillet. Jeg har fundet ud af at en 72 dyse er standarden men drukner stadig, den køre nogenlunde når luft skruen (indstillings skruen) er helt spændt i bund men køre stadig ikke rigtig. Jeg har prøvet med hele 70 serien og endte på 80 dyse men den drukner stadig, men jeg kan skrue luft skruen lidt ud på karburatoren. Jeg ved heller ikke om det er den originale udstødning eller karburator der sidder på for ham der havde den får mig visdte ikke noget. Tænkte om nogle af jer kloge vidste noget om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp (ved ikke hvad jeg skal gør)
  • #1   25. sep 2022 vi skal vide lidt om din maskine hvilken cylinder karburator luftfilter og udstødning har den på og hvor langt har den ca kørt hvordan er fejlen opstået



  • #2   25. sep 2022 Det giver ingen mening at sige at den drukner og så gå op i dyse.

    Prøv med dyse 90.
    Det er jo indlysende at du skal blive ved med at gå op i dyse, indtil at den får nok benzin.

    Prøv med dyse 100 og se om den 4 takter.

    Eller du kan lave en video og smide den op på youtube og linke til den.


  • #3   25. sep 2022 tommy du glemmer 2 vigtige ting de unge i dag kan ikke tænke ud over tiktok og snapchat og hvis oplysninger ikke findes der så findes det ikke

    og at 8 ud af 10 her inde ikke ved hvordan en scooter eller knallert lyder når den drukner eller hvornår den beder om mere benzin smiley


  • #4   26. sep 2022 #3
    Det er helt utroligt at de unge bruger ordet "drukner".
    Det var noget man brugte om biler i gamle gamle gamle dage ( vi snakker min barndom i 80erne ).
    Hvor at man havde pumpet alt for mange gange på speederen, inden at man drejede nøglen eller sad og pumpede på den imens man kørte på starteren.
    Et tryk på speederen gav et lille ekstra skud benzin, på de fleste biler med karburator.

    Jeg har kun oplevet en enkelt scooter der druknede i benzin.
    Der var en Hot 50 med helt ny ( defekt ) karburator.
    Bundpakningen havde en skade, så benzinen løb forbi bundpakningen. Og direkte ned i røret til chokeren.
    Den kunne kun holdes igang ved fuld gas og det lød som om at den 8 taktede.
    Efter 20-30 sekunder med bundgas, der begyndte den stille og roligt at lyde lidt mere normalt.
    Ved man noget om scootere, så ved man godt hvor fejlen så er.


Kommentér på:
Hjælp (ved ikke hvad jeg skal gør)

Annonce