{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
209 visninger | Oprettet:

Motorolien stiger i motoren {{forumTopicSubject}}

Hej igen er efterhånden ved at have skrevet nogle indlæg herinde ang min scooter. Nok fordi jeg er en noob til det ??. Havde min scooter til tjek ved mekanikeren det er en 4 takt jeg har. Fordi jeg havde mistanke om benzin i motorolien. Han påstod at det var der ikke. Fair nok. Men kan se olien stiger nede i min beholder. Også når den er kold så kan jeg decideret se olien nede i hullet når jeg kigger ned. Plus den skummer har ikke tjekket om den skummer når den er kold. Men når olien stiger også selv om den er kold betyder det vel der kommer en eller anden form for væske derned gør det ikke? Når scooteren er kold går olien lige til toppen af olie pinden når den er varm går den over altså det takkede af olie pinden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorolien stiger i motoren
  • #1   23. sep 2022 Olien i din beholder?
    Er det den lille fingerskrue, som sidder mellem motoren og udstødningen?


  • #2   23. sep 2022 Ja altså det er der hvor man hælder olie ned i motorblokken der kan man begynde at se olien nede i selv hullet altså der hvor man hælder på ja det er den lille fingerskrue. Det er hullet deri. Altså fingerskruen til målepinden

  • #3   23. sep 2022 #2
    Så kommer der nok benzin ind i olien.
    Har du ledt efter steder den kan det?


  • #4   23. sep 2022 når motoren køre så bliver olien jo slynget rundt af div tandhjul så olien vil se ud til at sige og det vil skumme lidt


    det du gør for at tjekke olie om det stiger er at se på olie pinden hvor meget olie der er på motoren NÅR DEN ER SLUKKET så køre du en uge så tjekker du så hvor meget olie der er på der ikke før fordi så glemmer du hvormeget du have til at starte med er der kommet mere har du et problem har det ikke ændret sig er det normalt


  • #5   23. sep 2022 Tommy nej så meget forstand har jeg ikke på det. Aner ikke om det er karburator eller hvad det er. Hej Brian det er også det jeg har gjort. Og kan nu se den er steget. Mvh Silas.

  • #6   23. sep 2022 #5
    Hvis din mekaniker siger at alt er fint og du ikke selv kan finde ud af hvor at benzinen kan komme fra, så er det ret svært.


  • #7   23. sep 2022 så må din mekaniker jo forklare hvad der er grunden til at olien stiger fordi det skal den ikke og hvis din maskine ikke er vandkølet er det kun benzin som kan komme i olien og hvis det er vand er du ikke i tvivl fordi så er det cremefarvet

  • #8   23. sep 2022 Ja det er ret frusterende. Knallerten er 2 måneder gammel. Og det burde ikke kunne ske. Og når man så går derned Til ham siger han alt er fint har endda fået en seddel eller bon på de har tjekket og at der ikke var benzin i olien. Føler næsten jeg bare er nødt til at køre den i smadder for så at garantien dækker. Den har kørt 1900 km.

  • #9   23. sep 2022 Hvad jeh har læst diverse steder kan det godt være det er svømmeren der er skidt i eller noget. Så det må jo stå og pisse ned i olien når den er slukket. Kan man ikke midlertidigt bare sætte en benzin hane på? En man kan slukke og tænde for? Bare lige indtil jeg finder en anden mekaniker her mandag eller tirsdag?

  • #11   23. sep 2022 Tak Dan. Må jeg lige prøve :D????.

  • #12   23. sep 2022 Dan Her kommer nooben så op i mig. Hvor skal jeg sætte den benzin hane? Oppe under tanken ved siden af benzin filteret eller et helt andet sted? Og skal jeg eventuelt lade karburatoren køre helt tør hver gang? Altså slukke for benzinen og lade karburatoren køre tør så der ikke kommer noget ned i olien? smiley

  • #14   24. sep 2022 Du burde i teorien bare køre på den til den bryder sammen.
    Der er vel noget garanti på din scooter, især nu hvor at du har henvendt dig med din bekymring.


Kommentér på:
Motorolien stiger i motoren

Annonce