{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert drukner, gnister, starter næsten
  • #1   20. sep 2022 100 % på at den ikke drukner.
    For selv hvis en 2 takter svømmer i benzin i krumtaphuset, så kan den stadig starte.

    Tjek farven på gnisten.
    Er den orange/hvid eller er den blå/hvid?
    Har du renset alle dyser og givet din benzintank en hættefuld med karburatorsprit?


  • #2   20. sep 2022 Goddag Tommy, jeg har prøvet hele natten at få gang i min Sym. Jeg har købt ny benzin hane, da jeg troede det var vacum som gjorde det i starten.
    Gnisten er mere hvid/blå. Jeg har renset karbu og alle ting i karbu, jeg har justeret på både skruerne på venstre side, luft og tomgang er jeg sikker på. Jeg har skruet tomgang skruen helt i bund så den starter af sig selv uden jeg skal give gas, luft skruen er gået lidt ind også.
    Lige nu har jeg ladet min scooter stå uden tændrør i, og taget vacum slangen af studsen, jeg stamper et par gange, prøver med en "lille lighter" at få resterne af benzin dampen ud af cylinderen, dog ingen gevinst.
    Jeg kan få den til at stå i tomgang i cirka 2 sekunder uden at give gas hvis jeg holder hånd for luftfilter og bruger elstart, nu er mit batteri dødt og skal oplades igen. Hvis jeg giver gas dør den totalt, og meget svært at få i samme rutine med tomgang.


  • #3   20. sep 2022 Jeg har renset tanken, jeg har ikke sprøjtet / hældt noget i, udover benzin smiley
    Jeg har haft den i lang tid, til at starte med slugte den benzin helt vildt, jeg skal normalt holde fuld gas inde i lang tid mens jeg bruger el starteren, tager cirka 2 min før den starter, den dryppede helt vildt, så meget at den tømte min tank hvis jeg gik ind i en butik og ud igen, rendte det ud af min karburator, derfor købte jeg ny vakum tank hane.
    Jeg udskiftede den i nat, det med at den tømmer tanken er stoppet, men scooteren gider ikke starte. Svært at forklare, jeg beskriver bare hvad jeg gør og har gjort.


  • #4   20. sep 2022 Tjek om din choker virker og hvis den virker, så tjek om din membran er tæt.

    Hvis intet af det gør forskellen, så mål din kompression.
    Har du ikke en kompressionstester, så køb en i Biltema for 169 kr.
    Husk at du skal give fuld gas, når du tester kompressionen.


  • #5   21. sep 2022 Tændrør er helt smurt ind i olie, jeg tror den får for meget olie, kan man skrue ned for det på en sym?


  • #6   21. sep 2022 Det ved jeg ikke.
    Hvilken olie bruger du?


Kommentér på:
Knallert drukner, gnister, starter næsten

Annonce