{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

olie blander {{forumTopicSubject}}

hmm. jeg har har endelig tænkt lidt over det. brænder man en olie blander af ved ikke at give den olie. altså hvis nu vi siger jeg har tømt olie tanken og vil blande selv.
olie pumpen køre jo stadig rundt. men den skal vel også have smørelse.
jeg tænker selv den måske bliver ødelagt? men har ingen erfaring med sådan noget moderne noget.
det kan jo være den skal tilsluttes igen. men det hjælper ikke møj hvis den er død.

min gamle sting er nemlig med olie blander men olietank er det eneste den mangler. så der blander man selv. men er pumpen måske færdig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie blander
  • #1   18. sep 2022 Ville sige at det kommer an på pumpen. På hot bruger den olien der kommer igennem til at smøre sig selv.

  • #2   19. sep 2022 ja og ved ikke om den går i stykker af bare at køre helt tør. og om de behøver smørelse overhovedet. det er en 80'er knallert. og pumpe er nok det samme som nye. har aldrig rodet i scooter pis. så ved ikke hvordan det ser ud der smiley


  • #3   19. sep 2022 Prøv og hæld olie i olietanken og pil olieslangen af studsen/karburatoren og start motoren(brug benzin blandet med olie i benzintanken). Imens den står i tomgang, så prøv og put wn stykke køkkenrulle under slangen så hvis der kommer olie ud, så ville den dryppe på papiret. Lad knallerten stå i tomgang. Giv den lidt omdrejninger hvis du kan. Se om den begynder og pumpe olie ud af slangen. Kommer der ingenting ud efter 5 min, så virker pumpen ikke

  • #4   19. sep 2022 ja ok. men dog mangler min skrammel sting olietank. men det selvfølgelig en operation man kunne afprøve hvis det var.

  • #5   19. sep 2022 Kan man ikke tag den fra olie pumpe på motor
    På fz50 hvis du ikke bruger olie dunk under sæde gå der ene leje i motor den smøre den ene af lejer


  • #6   19. sep 2022 ok jule det vidste jeg ikke. men nu har den sting foreksempel kørt uden olie tank i 20 år. men aner ikke om pumpe vil virke igen. men der er nok meget forskel på alle de knallerter.?

  • #7   19. sep 2022 Sæt oliepumpen på og en beholder i den anden ende af slangen.
    Hvis den har en slange ud af pumpen.
    Hvis den ikke har en slange ud af pumpen, så kan du prøve med både pumpe og olie i benzinen.
    Den burde side tændrør til ret hurtigt og kører dårligt efter 50 km.
    Gør det ikke for længe, for så fylder du udstødningen med olierester.


  • #8   19. sep 2022 På piaggio motorerne er oliepumpen drevet mekanisk men kan let afmonteres

    Tænkte umiddelbart det var mekanisk så ikke behøver smørelse.
    Men ved nærmere eftertanke ska man nok afmontere den.

    Dog har jeg på fornemmelsen den ikke tager skade af at køre rundt uden olie. Den belastes jo ikke hvis den bare hjuler luft rundt.
    Men måske kræver lejerne i den løbende olie for ikke at blive trætte.

    Ville evt prøve evt at køre en tur og måle hvor meget benzin jeg bruger. Og have oliepumpen sat til men så den pumper olien over i en flaske istedet for ind i karburator/studs eller hvor den nu tilsætter olien din motor.

    Så skal der gerne være 49 gange så lidt olie i flasken, som du har brugt af benzin.

    Jeg plejer at måle benzinforbrug ved at fylde tanken helt op.
    Køre en tur og så tanke den helt op igen.
    Så ka man se på standeren hvor mange cl man har brugt

    0,42 liter er 42cl.
    Så det er rimelig præcist tal på benzinpumpen


    profilbillede
  • #9   19. sep 2022 olie pumpen på en sting er drevet af tandhjul og aksel til pumpen. hvis nok inde bag kickstart skjoldet. det er mange år siden jeg har skilt den af. og generelt kigget på motor. en ny pumpe er jo bare 500. så det ville da rart hvis den gamle virkede. skal prøve at kigge på det. og se om jeg overhovedet kan finde en olietank til den. de er vist svære at opdrive.

  • #10   19. sep 2022 Evt ka man finde en brugt olietank fra en anden knallert.
    Bare den kan stripses fast, holde tæt og har en tut til at montere slangen på.
    Og ikke er for stor til at ku være hvor din originale skulle sidde hehe.

    Men det er selvfølgelig fedest når tingene passer så det bare er plug and play


  • #11   19. sep 2022 ja det lidt noget fusk. vil gerne have original dele smiley men vil da lige gå på jagt efter en tank. ellers tak for svar.

Kommentér på:
olie blander

Annonce