{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
310 visninger | Oprettet:

Carsten M
Carsten M
Emner: 1 Svar: 9

PGO Naked 50 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige monteret Malossi 50 cx cylinder og topstykke samt udstødning (model ukendt. tror det er en billig udgave fra Thansen).

Når jeg kasser kan den næsten ikke accelerer. Den siger meget langsomt i fart og kan ikke tage omdrejninger. Når den når 32 tager den pludselig omdrejninger og accelerer. Den kan så komme op på 42 km/t.

Hvorfor accelerer den så dårligt?
Hvad skal jeg kigge efter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PGO Naked 50
  • #1   27. aug 2022 Har du dyset op?

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2022

#2   27. aug 2022 Nej standard dyse.

• #3   27. aug 2022 Så skal du sørge for at dyse op. Send en billede af elektroden på din tændrør.
    Hvad med ruller? Er de også std?

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2022

#4   27. aug 2022 Tændrøret er helt nydt. Rullerne er standard.

• #5   27. aug 2022 Det kan godt være den er ny. Men du har jo kørt lidt med den har du ikke?

• #6   28. aug 2022 Har du sat en tun cylinder på en Hot 50 med ring i vario?
    Så holder motoren ikke længe.

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2022

#7   28. aug 2022 @vlad skal nok prøve at tage billed af tændrøret

@tommy det er en Malossi Sport 50cc 40mm. Nogen forslag til hvad der skal ændres. Har prøvet at pille skiven. Så har den ingen optræk og går 32 km/t på toppen. Det er som om den ikke vil tage omdrejninger og derfor yder meget lidt. Nogen forslag. Har bestilt dyser som vlad nævner.

• #8   28. aug 2022 Du skal op i dyse. Mit bud ville være ca en 80-90, men det skal du selv finde ud af. Su skal også putte lettere ruller i. 6 gram burde passe fint

• #9   28. aug 2022 Tag dine ruller ud og skift til 6 gram.
    Og skift dysen til 75 eller 80.

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2022

#10   28. aug 2022 @vlad

Tændrør taget ud.

profilbillede
  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2022

#11   28. aug 2022 @vlad

Tændrør efter afgørelsen med klud.

profilbillede
  • #12   28. aug 2022 Kan du tage et billede af enden der går ned i cylinderen? Altså der hvor der kommer gnist

• #13   28. aug 2022 Du har monteret en tun cylinder.
    Og en anden udstødning.

Hver især kræver det at du omdyser for ikke at smadre cylinder og stempel, og hver af tingene kræver også lettere ruller.

Læs den her om indstilling af din karburator med ny hoveddyse
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

Og find ud af hvad vægt ruller der anbefales til 50cc sport cylinder på pgo med den type udstødning du har.
    Mit gæt er 6,5 grams cirka

Og fjern helllere end gerne ringen fra varioen. Så slipper du også for at indsrille koblingen. Og du kører længere på literen. Og højere topfart. Og den larmer mindre ved 40 kmt.

Så er den godt nok ikke lovlig mere.
    Men hvis det var planen sku du ha købt en lovlig cylinder smiley

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2022

#14   28. aug 2022 @vlad

Kan dette billede bruges.

profilbillede
  • #15   28. aug 2022 Ja det kan den. Skynd dig og put større dyse i før du smadrer cylinder

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2022

#16   28. aug 2022 @vlad

Har bestilt dyser. Kan du forklare lidt om hvorfor det kan ødelægge cylinderen.

• #17   28. aug 2022 Fordi når den ikke får nok benzin, så kører den varmt. Når det sker bliver din motor for varm og det resulterer i at stemplet sætter sig. Som regl fordi stemplet udvider sig så meget, at den ikke længere passer i cylinderen og så begynder den at ridse cylindervægene, som så ødelægger kompresionen

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2022

#18   28. aug 2022 Har kun kørt under 1 km. så håber ikke skaden er sket endnu. Har som sagt bestilt dysesæt. Og har også bestilt lettere ruller. Håber det hjælper.

• #19   28. aug 2022 den har høj sansynligt ikke taget skade ednu. har du stadig tragten i luftfilteren(luftbegrænsningen)?

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    aug 2022

#20   28. aug 2022 Ja det har jeg. Er som sådan ikke interesseret i at den skal kører hurtigere. Ville dog gerne have ordentlig optræk.

• #21   28. aug 2022 Skal den være lovlig?

• #22   28. aug 2022 Hvis du vil have optræk så skal du have en stærk 4 takt, som er begrænset på koblingsklokken.
    Så kan den have fuld effekt og første stoppe med effekten når den ramte topfarten.

De fleste 2 taktere er begrænset på effekten og på vario, som så gør at motoren skriger i høje omdrejninger ved topfarten.

Jeg har en 100 % lovlig Hot 50 - 2 takt fra 2017. Den er ekstremt sløv og den fejler ingenting. Sådan er de bare. Den har kørt 2.100 km.

Og jeg har lige købt en 100 % lovlig Sym Orbit II - 4 takt fra 2015. Den trækker som hest, taget i betragtning at den er lovlig. Den har kørt 4.900 km.
    Den trækker fuld power fra 0-30 kmt og fra 30-35 kmt, der trækker den knap så godt.

Hvis du skal køre lovlig, så vælg en 4 takt.
    Skal du tune, så vælg en 2 takt.

Kommentér på:
PGO Naked 50

Annonce