1.235 visninger
|
Oprettet:
Vga explora dæk slidt eller ej og hvilke nye {{forumTopicSubject}}
Hejsa. Jeg har ingen erfaring med scootere, vil nogen hjælpe med om det ligner disse skal skiftes?
Skal gerne kunne kører i det meste slags vejr, kan nogen anbefale nogen helårs dæk?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
maj 2022
Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 4
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Også til regnvejr og lidt grus eller sne.
De mere mønstrede helårsdæk giver en lille smule mere greb når det er glat. Men det er stadig glat.
Du skal have seriøse regnvejr eller vinter dæk hvis de skal stå væsentlig bedre fast når det er glat.
Jeg køber aldrig helårsdæk mere.
Har kvalitets regnvejrs sommerdæk på.
De kører rigtig godt om vinteren også da der 99% af tiden er ryddet for sne og saltet, så det er enten tørre veje eller våde veje nærmest altid.
Har en offroader med gode dæk på jeg tager hvis det er snestorm. Og så glider man alligevel rundt i sneen og skal være super opmærksom.
Du kører ekstremt lidt i sne.
Og 80% af tiden er det tørre veje eller kun let fugtigt.
Vil anbefale nogen bridgestone battlax sc, michelin purepower sc, michelin citygrip
Ellee lignende kvalitets dæk til dagligdags scooter kørsel.
Bløde dæk med mønster af et kvalitets mærke, så står du bedst mulig fast 80% af tiden. Fint fast når det regner. Og ikke helt dårligt når det sner.
Har selv kørt en del med bridgestonw battlax som fordæk i sne, og det kører bedre end de irc thansen snegodkendte helårsdæk jeg har prøvet. Holder langt længere. Og står meeeeeget bedre fast på våd og tør asfalt.
I grus går de ca lige op.
I sand og sne er der en anelse mere friktion i irc snow helårsdækkene. Eller heidenaus k66 ternede pendant.
Men det er småtingsafdelingen. Og de holder kvart så langt
Du kan aflæse størrelsen på dækket eller google hvad størrelse dæk de kommer med originalt.
Kan anbefale daekonline, daekleader og lignende dæk webshops når du kigger efter dæk.
De er ldt svære at bruge. Men de har langt flere dæk og lidt bedre priser
maj 2022
maj 2022
Speedline siger at disse, som du også selv nævner vil passe til min scooter selvom der jo står 3.5-10 på mine dæk? Så forvirrer det mig lidt at disse hedder 100/90-10? Vil de stadig passe på mine fælge?
sep 2003
3.5 tommer er ca 90mm.
Så ja 100/90-10 vil passe fint på.
Kan ellers se der er ok udvalg i 3.5 dæk også
https://www.daekonline.dk/search?vehicleTypes=MO&priceCategory=recommended&width=3.50&profile=&constructionType=&size=10&speedRating=
Pirelli angel om metzeler roadtec er også meget fine dæk
sep 2003
Bare at du er opmærksom på det og ikke bestiller 2ens ved en fejl
sep 2003
Når mønsteret bliver under 3mm dybt er det tid
Vga explora dæk slidt eller ej og hvilke nye