{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
244 visninger | Oprettet:

Sprutter/hakker ved las gasgivning. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har sådan en Yamaha TDR 125 2 takter. Den sprutter lidt ved lav gasgivning. Det er ikke særlig meget håndtaget er drejet når den gør det. Ved mellemgas og fuld gas kører den fint. Blandingsskrue og tomgangskrue er justeret uden mærkbar ændring.
Tror i jeg skal prøve at give nålen et hak til en mere mager blanding? Det er ikke særlig meget at håndtaget er drejet, det mærkes ligesom at det er lige når spjældet begynder at åbne at den gør det/sprutter, i tomgang går den fint.
Jeg kører med lidt fed totakts blanding på 3%, kan det have noget med det at gøre? Tændrøret er lidt tørt sodet til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprutter/hakker ved las gasgivning.
  • #1   7. aug 2022 OBS: Kører med Castrol semisyntetisk 2 takts olie.

  • #2   8. aug 2022 hvornår har den sidst fået service

    har du prøvet med et nyt tændrør



  • #3   8. aug 2022 Hvorfor bruger du ikke oliepumpen?
    Din blanding er alt for fed.
    Du ender med at fylde udstødningen op med olie.

    Jeg har selv haft en TDR 125.
    Det kan også være din udstødningsventil som står forkert, men ud fra at du kører med 3% olie, så er fejlen nok her.
    Gå ned til 2% og rens dit tændrør med en stålbørste, når du har skiftet til 2%.


  • #4   8. aug 2022 Hej og tak for svar.

    Brian:
    Det er under 1000km. siden der er blevet lavet service på den hvor der bl.a. er blevet skiftet tændspole, tændrørshætte samt tændrør.

    Tommy:
    Tidligere ejet har skiftet ny cylinder og stempel for omkring 4000km siden. Der har været problemer med oliepumpen, så derfor valgte han at skrotte den. Så den er ikke monteret, kan være det sker hvis jeg lige render over en engang. Derfor blander jeg selv olie i tanken. Han sagde at han kørte med 3% for at smøre cylinderen ekstra godt så stempel kunne blive slidt til. Det har jeg kørt med siden og været lidt i tvivl med blandingen, da jeg ikke har kunne finde nogen steder hvor mange % olie den skulle have.
    Tror lige umiddelbart at udstødningsventilen står korrekt efter guider fra youtube og Haynes. Den kører også fint frem og tilbage i selvtest.

    Jeg vil prøve at køre med 2% olie og få renset tændrøret. Det er fint nok at køre med 2% blanding fremadrettet?


  • #5   8. aug 2022 2 % for alle 2 takt køretøjer.
    Nogle havemaskiner skal have 4 % men mange af dem skyder også stort set bare udstødningsgasserne direkte ud og genanvender nærmest ingenting.


  • #6   9. aug 2022 Okay super. Castrol semisyntetisk 2 takts olie skulle da også være fint at bruge?

  • #7   10. aug 2022 #6
    Jeg har dårlig erfaring med Castrol og jeg oplevede præcis det du skriver der.
    Prøv en anden olie.


  • #8   11. aug 2022 Okay super, tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Sprutter/hakker ved las gasgivning.

Annonce