{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Mathias S
Mathias S
Tilmeldt:
4. aug 2022
Emner: 4 Svar: 25

Drypper benzin fra overløb (slange i bund af kaburator) {{forumTopicSubject}}

Hej min søn har en CPI Oliver city som drypper ca. 1 dl benzin hver gang den har været ude at køre??
Svømmeren er indstillet og umiddelbart virker vacumhanen også som den skal.
Nogle der kan hjælpe??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drypper benzin fra overløb (slange i bund af kaburator)
  • #1   4. aug 2022 den lukke nål lukker ikke så der er skidt i sædet eller nålen er beskidt eller er færdig men kan også være det er fordi din svømmerhøjde er for høj

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 4 Svar: 25
    #2   4. aug 2022 brian n

    brian n
    #1 49 minutter siden
    den lukke nål lukker ikke så der er skidt i sædet eller nålen er beskidt eller er færdig men kan også være det er fordi din svømmerhøjde er for høj


    Har læst et sted at svømmehøjden skulle være mellem 13.5-15 mm og har indstillet efter det men den gjorde det også da svømmeren stod lavere


  • #3   4. aug 2022 så kan det være der er skidt i sædet

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 4 Svar: 25
    #4   4. aug 2022 Hvad er det for et sæde der er snak om??
    Er meget grøn i at rode med scooter


  • #5   4. aug 2022 sædet er den del hvor lukke nålen bliver trykket op i der skal ingen ting til før at den ikke lukker tæt og når du er der nede igen så prøv at puste meget stille ned hvor benzin slangen skal sidde på også tryk svømmeren op den skal allerede lukke før svømmer er vandret med bunden af karburator

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 4 Svar: 25
    #6   4. aug 2022 Jeg må prøve senere:)

  • #7   4. aug 2022 Men hvis det kan rende 0.1 liter af tror jeg din benzinhane heller ik er på toppen. Der er ikke en deciliter i slangen når man slukker scooteren

  • #8   4. aug 2022 hvis lukke nålen virker som den skal er benzin hanen ligegyldigt

  • #9   4. aug 2022 #8
    Ikke helt, det er ikke altid svømmeren gør det helt godt hvis den holder på sidestøttefoden og hælder 17 grader eller lign.


  • #10   4. aug 2022 Jo det er ellers vil den jo løbe over når du har motoren startet

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 4 Svar: 25
    #11   6. aug 2022 Har haft det skilt af igen og renset en gang mere men den gør det stadig måske kun 1/2 dl nu?????
    Den står altid på hovedstøttebenet eller hvad den hedder.
    Kan det være vacumhanen den er galt med så?
    Tænker jo bare at hvis det er den så skulle det fortsætte med at løbe?


  • #12   6. aug 2022 Der er 2 slanger til benzinhanen,vacum og benzin.
    Prøv og pil dem af, den største er benzinslangen , den anden er vacum.. Der skal ikke rende noget ud når det er taget af, kun hvis du suger i vacumslangen, så skal det rende.

    PS: Benzin er brændbart så ingen ild i nærheden


  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 4 Svar: 25
    #13   6. aug 2022 Der kommer kun benzin når jeg suger i vacum slangen og så fortsætter det med at løbe svagt i ca 10 sekunder efter jeg er stoppet med at suge

  • #14   6. aug 2022 det er bare det benzin som er i slangen

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 4 Svar: 25
    #15   6. aug 2022 Ja det var også min vurdering:)
    Men hvor kan problemet så ligge?


  • #16   6. aug 2022 Kan det være din pakning ved svømmerhuset og ikke overløbet???
    2 muligheder enten svømmerhus-pakning eller render det ud af overløbet er din svømmernål klar til udskift. Den tømmer åbenbart slangens indhold hver gang du stopper motoren


  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 4 Svar: 25
    #17   6. aug 2022 Altså det kommer ud af den slange som sidder i bunden af kaburator er det ikke overløbet?
    Er dette den i kalder svømmenålen


    profilbillede
  • #18   6. aug 2022 det er lukke nålen som er den som skal lukke for benzin svømmeren er den plastik svømmer som nålen står på

  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 4 Svar: 25
    #19   6. aug 2022 Så den på billedet er svømmenålen?

  • #20   6. aug 2022 ja

  • #21   6. aug 2022 Hvis det kommer ud af slangen i bunden er det din skrue til aftapning af svømmerhuset der ikke lukker tæt... Og det var så den 3. mulighed som jeg lige havde glemt da jeg skrev her ovenover.
    Aftapskruen har sådan en konisk spids der går ond og lukker, på en dellorto er der også en lille O-ring


  • Mathias S
    Mathias S Tilmeldt:
    aug 2022

    Emner: 4 Svar: 25
    #22   6. aug 2022 Er det den de kalder luftskrue

  • #23   6. aug 2022 Nej der sidder en skrue i bunden af svømmerhuset så man kan tømme det (ved stilstand eller andre årsager)
    Den skrue kunne jo være utæt, så render det af


Kommentér på:
Drypper benzin fra overløb (slange i bund af kaburator)

Annonce