{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til aprilia ditech
  • #1   2. aug 2022 hvad er problemet og hvilken en af modeller og hvilken motor har din

  • #2   2. aug 2022 Den er fra 2002 det er en morini motor
    Den er svær at starte, når den så er startet og jeg giver gas hakker og sprutter den, det lyder som et tændingsproblem, jeg har skiftet tændrør, udmålt stator og pickup, det var som det skulle være, har også prøvet med en anden tænding. Jeg har prøvet at sætte en anden indsprøjtningsdyse i, prøvet en anden benzinpumpe, tjekket tryk fra kompressor, prøvet med en anden kompressor. Den driller mig noget efterhånden:)


  • #3   2. aug 2022 oki så du har skiftet alt som det plejer at være det er en god ting lige for at være sikker du har det rigtige tændrør i til indsprøjtning

    men de plejer at have et problem med membran som ikke lukker helt tæt min sidste tog membran hver 5000 km så blev den solgt 3 gang


  • #5   2. aug 2022 Ja, et nyt tændrør ngk cpr8e membranen har jeg Haft pillet af den fejler intet og lukker fint tæt, har haft cylinder og stempel af også det fejler heller ikke noget, den var kun kørt 6000km

  • #6   2. aug 2022 hvordan hat du tjekket membran den korrekte måde er at puste kort også suge lige efter fra indsugnings siden så skal der ikke kunne komme luft igennem

    men når du har tjekke alt enlig udover simringe

    hvad men benzin tryk har du enlig tjekket det


  • #7   3. aug 2022 Jeg har haft membranen ude for at se om den var revnet, jeg har pustet og suget i den, den virker som den skal.
    Simmeringe er også tjekket.
    Jeg har ikke målt benzintryk, men prøvet en helt ny pumpe og det hjalp heller ikke.

    Jeg prøver at afmontere udstødning for at se om det kunne være den der er stoppet, har også tænkt på at montere en karburator for at se om maskinen så kører som den skal


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #8   3. aug 2022 Er det originalt cylinder og stempel ? Og hvad er kompressionen ?

  • #9   3. aug 2022 Ja det er originalt , den har kun kørt 6000km jeg har godt nok ikke målt kompressionen

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #10   3. aug 2022 Med en Ditech skal man ikke gætte, det bliver hurtigt dyrt i stumper, start fra en ende, mål kompression, tryk fra kompressor, benzinpumpe, hvis de er ok, så kan du gå videre derfra.

  • #11   3. aug 2022 Det er kun kompression jeg mangler at måle

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #12   4. aug 2022 Det er normalt der man starter på en Ditech.

    Du har også tjekket at den faktisk kan holde trykket fra kompressoren ? Hvis der er en utæt i en af de oringe i indsprøjtningen, så har du også problemer.


  • #13   4. aug 2022 Ja kompressoren kan holde tryk, og der er tryk i systemet.
    Den kan sagtens starte, men når jeg prøver at give lidt gas går den ud eller også så sprutter den helt vildt.
    jeg måler lige kompression her en af dagene, kan du huske hvad den skal ligge på?


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.036
    #14   4. aug 2022 Ikke præcist, men over 90 psi.

    Sætter den nogle fejlkoder ?


Kommentér på:
Hjælp til aprilia ditech

Annonce