{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
199 visninger | Oprettet:

Alexander  C
Alexander C
Tilmeldt:
23. okt 2021
Følgere: 8 Emner: 27 Svar: 33

Rieju rs2 Matrix olie {{forumTopicSubject}}

Hej, min rieju rs2 Matrix fra 2008 får for lidt olie. Hvordan indstiller man det på motoren, der går et gabel fra gaskabel ned til motoren i venstre side som styre olie, skal jeg skrue på den og hvilken vej så


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rieju rs2 Matrix olie
  • #1   29. jun 2022 hvordan ved du den får for lidt olie

  • #2   29. jun 2022 Har tjekket tændrør da jeg stod ved en mekaniker vi kendte hvor han kunne se på det at den fik for lidt

  • #3   29. jun 2022 det lyder spændene

    nå men hvis du kan så bare spænd den del af kablet op som du selv siger det er fint nok men det mest sikre måde på at tjekke olie % på er at tage den slange som går fra pumpe til karburator eller studs kan ikke huske hvor den går til men den lille slange putter du over i en lille beholder og montere den så den ikke falder af så blander du 2% olie i 5L benzin og lukker hvor slangen skulle sidde så tømmer du tanken og hælder de 5L blandet benzin på og køre på den normalt til at tanken er tom så skulle der jo gerne være 100 ml olie i beholder du har monteret


  • #5   29. jun 2022 Kablet skal afkortes så den gir mere olie.

    Når du trækker gaskablet oppe på styret så trækker du også i oliekablet.

    Men som #4 skriver...
    Det er oftere et problem at folk kører med for meget olie, og beuger fuldsyntetisk racing olie når de højst sku bruge en semisyntetisk sports olie.

    Piaggio motorerne, som sidder i, er lavet til at køre meget rent.
    Af hensyn til euro2 miljøkravene fra dengang.
    Så jeg hælder mest til det er et fejlskøn.

    Men de ka godt skrues lidt op i oliemængde


Kommentér på:
Rieju rs2 Matrix olie

Annonce