{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Per Lemming W
Per Lemming W
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6

Skymax starter ikke {{forumTopicSubject}}

Hej
Min søns knallert vil ikke starte, og min viden om knallerter er meget begrænset. Men i min logik burde billedet vise et benzinfilter (grøn cirkel) og en benzinpumpe (rød cirkel). Og benzin burde flyde gennem filteret og ind i motoren vha. pumpen.
Men der sker intet, når vi forsøger at starte. Vi kan høre, at den arbejder. Både med elektrontænding og kickstart. Der er benzin og strøm på og vi har skiftet tændrør, men den får gnist. Motoren kommer bare ikke i gang.
Er der noget, jeg kan tage af og rense eller tjekke?
Jeg mener ikke, at der er en mulighed for lukning af benzinen. Det var ellers mit gæt.
MVH
Per

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skymax starter ikke
  • #1   12. jun 2022 Bliver tændrøret våd, når du prøver og starte den?

• #2   12. jun 2022 Nej, tændrøret forbliver tørt. Det gamle blev en anelse sort omkring den hvide kappe, men det har altid været tørt.

• #3   12. jun 2022 Rettelse: omkring gevindet ved stelelektroden (ikke porcelænskappen)

• #4   12. jun 2022 Så har den ikke benzin. Prøv og pille luftfilteren af og sprøjt en smule startspray(eller deo) i karburatoren imens du giver den fuld gas. Prøv så og starte den. Hvis den gover tegn på liv, så mangler den benzin

• #5   12. jun 2022 Den skal vel bare have et service? Justeret ventiler, renset karburator og skiftet olie?

• #6   12. jun 2022 Jeg prøver lige med en selvrensning. Jeg vil gerne undgå et service lige nu, da jeg ikke har mulighed for at få den hen til et værksted.
    Der er ikke meget i filteret. Der ligger kun lidt benzin i bunden. Burde filteret være mere fyldt?

• #7   13. jun 2022 Vlad og Simon i har vel set den er med indsprøjtning

per starter benzin pumpen når du drejer nøglen blinker motor lampen

• #8   13. jun 2022 Haha oops. Så i luftindtaget

• #9   16. jun 2022 Hej. Beklager der lige gik et par dage. Jeg har kæmpet lidt med knallerten i mellemtiden, og der sker stadig intet. Der kommer benzin ud af slangen og ind i filteret. Og der er gnist i tændrøret. Hvad der sker derimellem, aner jeg ikke. Det lyder som om pumpen kører, men som det ses på billedet virker det ikke som om der bliver sendt noget ud af pumpen.
    Jeg vedhæfter også billede af <indsæt_delens_navn_her>, hvor det som jeg mener er pakningen er lidt våd, når jeg skruer topstykket af. Men den ser ikke ud til at lække når den er skruet på.
    Luftfilteret er en anelse vådt inden i, når jeg tager det af.
    Jeg sætter stor pris på jeres hjælp. Men hvis det er for uoverskueligt, så sig til. Så må jeg få den bugseret til en mekaniker.

profilbillede
  • #10   16. jun 2022 Karburator?

profilbillede
  • #11   16. jun 2022 jeg fornemmer at du ikke aner hvad du laver og du kan nemt fuckke den op

køre den til mekaniker

• #12   21. jun 2022 Det er super. Jeg håbede bare at man kunne se, om tingene så normale ud, for hvis det f.eks. var en pumpe, som skulle udskiftes, så kunne jeg selv fikse det. Det er en længere proces at køre den til mekaniker. Bor i Ballerup, men der er langt at trække den til nærmeste knallert mekaniker i Tåstrup smiley
    Nå, men tak for forsøget i hvert fald.

Kommentér på:
Skymax starter ikke

Annonce