{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

El-start {{forumTopicSubject}}

Hej SG,
Jeg står her med en vens Hot som ik' vil starte (Kickstarter indmaden er most), tænkte derfor jeg lige ville spørge hvordan man kan fejlsøge hvorfor el-start ik' virker, gå gerne i detaljer med hvordan man ved diverse ting duer eller ikke?!
Ser meget frem til nogle svar.!
Mvh. Luca


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El-start
  • #1   6. jun 2022 lav kickstarter det er billigst


    el staet system er faktisk to system som skaller sammen og hvis en af de to ikke virker virker el start ikke

    til at starte med virker bremselys hvis nej så tjek batteri sikring og pære hvis alle viser ok så er det kontakter ved bremse håndtage som ikke virker

    så er det selve el start system forudgående at bremse lys virker siger scooter klik når i prøver at el starte er det relæ eller for det meste el start motor som er defekt nemmeste måde at teste på er at tage sæde af fide start relæ sidder i højere side der er 2 m6 skruer med en tyk rød ledning på begge to det er plus og i må IKKE få dem til at røre stel men tag en dårlig skruetrækker og rør begge skruer det vil gniste men køre elstart motor rundt har den et dårligt relæ køre motor ikke rundt hat den en død motor eller død stel ledning tag en tyk ledning eller 4 små og rør minus på batteri ih over på motorblok der vil ikke ske noget så kortslut de to m6 skruer igen sker der stadig ikke noget død motor

    siger relæ ikke klik og bremselys virker er det selve elstart knap som er defekt de kan laves midlertidigt men man kan hurtigt lave lort i den så det vil jeg ikke anbefale at i gør


    helt og lykke


  • #2   6. jun 2022 https://www.youtube.com/watch?v=Jyz-YCtV8KI&t

    Du skal bruge et multimeter, for at finde fejlen.
    Jeg har lige skiftet startermotor og batteri på en Hot fra 2017.
    Den havde stået ude hele vinteren og var rustet halvt fast i starteren, så jeg gad ikke bokse med den. Den trak langsomt rundt, så det blev byt til nyt.

    550 kr godt givet ud.
    Nu starter den efter 1 sekund på startknappen.


  • #3   7. jun 2022 Jeg har fået lavet kickstarteren, men den gider ikke at starte hvad kan jeg eventuelt gøre?

  • #4   7. jun 2022 #3
    Fejlsøge fra en ende af.

    Kompression, gnist, benzin.


Kommentér på:
El-start

Annonce