{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
345 visninger | Oprettet:

Std kileremme og Oversize kileremme.. {{forumTopicSubject}}

Kan vi allle blive enig om at en oversize kilerem i bund og grund bare er en støre kilerem til støre produkter som vario og remskive ….

Jeg spørger fordi , jeg er typen som godt kan li at udforske ting lidt , og hvis man kikker på en Stage6 R/T oversize kilerem til en lang Minarelli med en længde på 775mm og så jeg føler den måske er en lille smule for kort stadigvæk , ville jeg så ikke kunne bruge en Kilerem fra Kort mineralli fra Stage6 sports Pro af som bare er standart længe til kort mina motor med en længde på 788mm

Ville man ikke kunne prøve sig frem den vej hvis man evt mangler en lille bitte smule længer rem til sin Lang Minarelli motor

Det er 13mm til forskel mellem kort Minarelli stage6 sports Pro kilerem og Stage6 R/T oversize kilerem til lang Minarelli

Stage6 sports Pro kort Minarelli : 788mm.
13mm forkel mellem disse to remme…
Stage6 R/T oversize lang Minarelli : 775mm.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Std kileremme og Oversize kileremme..
  • #1   22. maj 2022 Når de bliver længere skal de også gøres tilsvarende bredere i % for stadig at udnytte cvt'en til fulde.

    Derudover skal du tjekke højden også. Er den 2mm højere så bliver længden længere, da man måler længden udvendigt.
    Af samme grund synes jeg man burde indvendige længde, da man så ville få et direkte brugbart mål.
    Så man ikke skal korrigere for højden.

    Jeg vil anbefale at kigge på twostroke.se
    Vælg din maskine. Og så kig i kategorien drivlina --> drivrem

    De skriver både længde og bredde på remmene i overskriften, men højden plejer at stå i beskrivelsen også.

    Er remmen for lang, så kommer den helt ud på vario, men ikke helt ned mellem bagerste remskiver.
    De % man vinder på varioen, er som regel småting i forhokd til de % man mister i bagerste remskiver.
    Når man smækker en længere rem i (for lang)

    Derfor nogle af tuner remmene er en anelse kortere og lidt bredere. De får den ud i endnu højere gear end en lang rem vil kunne


  • #2   24. maj 2022 Ja højde og længde var jeg også godt klar over og jeg sætter skam heller ikke noget på motoren Uden at tjekke længde - højde - brede - vinkel på tænder , alt det dette er jeg klar over

  • #3   24. maj 2022 Min erfaring med oversize kileremme er at de kører varioen helt ud, men reducerer topfarten.

    Den ekstra længde giver ekstra i lav gear. Altså fra 0-10 kmt.
    Fordi de kommer helt ud på bagerste remskiver fra start.

    Men jeg har også set en test med mhr overrange på en booster.
    Fransk youtuber der hedder simon.
    Det gav ham nærmest intet andet end problemer. Og han er ellers usædvanligt grundig og kompetent. Sååå.

    De er vist beregnet til hyperrace kits der kræver lidt andre karakteristika end sports tun for at performe konsistent og holde og fungere helt ud i ekstremerne. 14000 omdrejninger osv..

    Så vidt jeg har forstået efterhånden er det ikke pengene værd til andet end konkurrence brug


  • #4   24. maj 2022 https://youtu.be/IoAJx6V6R54

  • #5   24. maj 2022 L :
    Det er jo ikke angående min Aerox som du ser i profilen.. jeg er ved at bygge en Aerox op til Bane brug … djeg sætter ikke noget Oversize på en sports tunet scooter … selv om jeg ville gå noget optræk ud af det ,… motoren jeg arbejder på som jeg forsøger at finde længden og breden på osv . Er min Aerox 2 med polini evolution 3 setup.



  • #6   24. maj 2022 Uha. Aha, Jamen sååå.
    Der må næsten være en masse info om hva folk har haft bedst erfaringer med.
    Tror dog man skal google på svensk tysk fransk og italiensk. Hvis man skal høre fra mange forskellige hvad de anbefaler til bane setup.
    Har ikke selv erfaring med bane scootere så kan ikke sige noget konkret desv


  • #7   24. maj 2022 Korekt.. det bedst loge at finde en masse info omkring dette og så se hvad det sker med tiden … smiley

Kommentér på:
Std kileremme og Oversize kileremme..

Annonce