{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
235 visninger | Oprettet:

Rasle lyd efter udskiftning af kobling.. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg kørte hjem idag og opdagede en lys rasle lyd nede fra motoren et sted. Da jeg kom hjem tog jeg kickstarter skjoldet af og konstaterede at kileremmen var delvis ødelagt.
Da jeg tog koblingen af så jeg at bagerste remskive på koblingen var flækket nær fordybningen (altså ikke i kanten)
Nu har jeg sat en sprit ny kobling og rem på men den rasler stadig.
Jeg har kigget på gearakslen og den virker til at have det fint ingen slør. Der er mærker på geardækslet men ingen revner. Hvad kan der være sket med remskiven?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rasle lyd efter udskiftning af kobling..
  • #1   4. maj 2022 Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor den knækkede, men den der remskive skal udskiftes hvis du ikke har allerede

  • #2   4. maj 2022 Er det blålige skær nederst til højre på remskiven i billedet genskær fra lys?
    Eller er stålet farvet?
    Hvis stålet er farvet sådan der kunne det tyde på den er overophedet.
    Det har jeg ikke set før smiley eller jooo måske men så har det været på en baneracer og så er der typisk flere ting der er splintrer i atomer på en gang hehe.

    Ny remskive, og så skal det lige tjekkes at det kører som smurt i olie.
    Det skal gerne køre helt gnidningsfrit.
    Evt kan det være fordi remmen har kørt skævt mellem forrste og bagerste remskive, fordi tingene ikke har været helt korrekt samlet efter service/tun.
    Det ka også være manglende fedt i bagerste remskiver så de er kørt tørre indvendig og ophedet derfor.
    Det burde ikke ske sådan lige


  • #3   5. maj 2022 Når du siger du har sprit ny kobling på . Så memer du vel en sprit ny Remskive , for en ny kobling hjælper da ikke på din bagerste remskive er flækket ,

    Medhensyn til remskiven , så kunne det godt ligne lidt at den haft en meget meget stram trykfjeder i på et tidspunkt , så remskiven via den vej er blevet meget meget varm og skrøbelig ,

    Er du sikker på det ikke er dine ruller som laver den her milde lyse rasle lyd… smiley



Kommentér på:
Rasle lyd efter udskiftning af kobling..

Annonce