256 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til bremser {{forumTopicSubject}}
Nogle der ved hvordan man kan få sine bremser til at være bedre? Det tager i hvert fald noget tid før jeg for bremset helt, jeg kommer også nogle gange forbi hajtænderne.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Der er nogen gange forgaffelolie på bremseskiven foran. Fjernes med klud og en dåse bremserens.
Måske er dine klodser nedslidte
Måske skal din bagbremse strammes.
Kan bremsen presses helt ind til den rør håndtaget?
sep 2017
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 736
Måske du også kører rundt med den sædvanlige "sorte mudder" bremsevæske der skal skiftes hvert andet år og som sjældent bliver gjort.
Det skal skiftes da kogepunktet falder med tiden, når det er nyt er punktet over 200 grader og falder med tiden. Det kan være det har kogt og givet luft i systemet.
Det kan såmænd også være du bare trænger til nye bremseklodser foran og måske bakker bagpå. Men bremsevæsken skiftes samtidigt, jeg har skiftet på en del hen ad vejen og det er som regel noget sort stads der en gang var en gullig klar væske.
Bremsevæske skal du passe på med at få på plastik og lak, det æder begge dele. I det hele taget må det ikke spildes men kan være svært at undgå, hav rigeligt køkkenrulle klar til at tørre op. En god ide er wd40 til at "skylle" efter med hvis man spilder og tørre af igen.
mar 2022
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 11 Svar: 26
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvilken knallert?
mar 2022
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 11 Svar: 26
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Skift bremsevæske og udluft caliberen.
Dine bremser trænger nok bare til et grundigt service.
Hjælp til bremser