{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

ZenMonkey
ZenMonkey
Tilmeldt:
25. dec 2021
Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164

PGO G-Max {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Er en PGO G-Max en god scooter? hvis man tænker på ting som :
(1) Mulighed for selv at ordne /servicere/reparrere
(2) Muligheden for at få reservedele
(3) køre-egenskaber/ergonomi
(4) Km/L

!!!OBS!!!
Ikke svar med ting som : yamaha er bedre, køb en zip og den slags, blot svar på det overnevnte. og meget gerne del din erffaring, ikke " jeg har hørt "

På Forhånd Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO G-Max
  • #1   24. jan 2022 det er en god maskine på alle punkter ish køre egenskaber er jo individuelt det er en stor tung maskine motor dele er jo det samme som hot så der er dele over alt


    fejl i mine øjne er tanken da jeg har smadret hoften og knæ så har bøvl med at løfte ben så højt også har man ikke et trin bræt som man kan stille ting på

    motor ophæng er lavet på en tosset måde som der rustet og sætter sig fast nogle gange men tiden

    har mødt et par stykker hvor spidometer ikke virker på mere

    men ellers fin maskine


  • #2   24. jan 2022 1: enkel og lige til at reparere selv. Kræver ikke andet end lyst til at gøre det.
    2: Det er en pgo så der er masser af reservedele på markedet.
    3: Det er individuelt.
    4: som alle andre pgo'er er den tørstigere end gennemsnittet.


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #3   24. jan 2022 #1 Er det virkelig 1:1 samme motor som Hot 50 ?

  • #4   24. jan 2022 Støddæmper og den slags er lidt anderledes indrettet på dem.
    Kræver specielle dele hvis de skal skiftes.
    De kan være lidt mere indviklede at skrue i pga deres mere avancerede affjedring.

    Hvis det er samme motor som andre pgo så er km/L horribelt lavt. Men noget siger mig den måske er højere gearet end de fleste små pgo.

    Det er en stor maskine. Også i forhold til andre større sport touring scootere som speedfight aerox nrg area51 osv. Men det kan jo være en fordel og noget man går efter.


  • #5   24. jan 2022 gmax har en studs lige under membran til benzin pumpen men det er også det

  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #6   24. jan 2022 #4 Størrelsen er lidt det jeg går efter ved den , syntes den ser fed ud. og da jeg nu har chancen for at bytte en 2016 model , mod min Motocr hot 50 . så er det da om at slå til smiley


  • #7   24. jan 2022 Ved sammenligning på cycle-ergo kan jeg se den ikke er super rummelig.
    Der er mindre plads til knæene end på en runner og styret sidder lavere end på en runner.
    Så ergonomien jaaa. Det afhænger jo af ens egen kropslige formfaktor


    profilbillede
  • #8   24. jan 2022 Læg især mærke til benplads ift den her medium sport touring scooter

    Men helt trang er den jo heller ikke sådan en g max smiley


    profilbillede
  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #9   24. jan 2022 #5 Hvar gør den studs? det samme som den ved Karburatoren ?

  • #10   24. jan 2022 ja den er bare mere kraftig i varcum da dens skal trække en varcum benzin pumpen

  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #11   24. jan 2022 #10 er det en skidt ting ?

  • #12   24. jan 2022 næ slet ikke har ikke hørt om en pumpe som er gået inu

  • #13   25. jan 2022 Googlede lige long term reviews.
    Der var intet om holdbarhed.
    Der var kun lidt om komfort. Den sku være skræddersyet til at køre snoede hovedveje.
    Enormt stabil og plantet ved de 100 km/t pga dimensionerne og stelgeometrien med den affjedring bagtil.
    Særlig velkørende ved middel hastigheder (40-70)
    Den er mest solgt som 150cc og 200cc.

    Den er især velegnet til pendlere mellem byerne i taiwan.
    Affjedringen skulle være lige lovlig fast i det til italienske veje, der som bekendt er meget ujævne.
    Og ved lave hastigheder (under 20kmt) er den lidt uhandy at sno sig gennem trafik på.

    Sædet skulle være foeholdsvist tyndt/hårdt polstret. Dels for at holde sædehøjden lav (asiaters højde) og dels for at give bedre køreoplevelse på bjergveje

    Billedet her giver et indblik i hvad marked den er orienteret imod.
    Lav opløsning men det sku være til at tyde den er tunet for pænt mange penge


    profilbillede
  • #14   25. jan 2022 Jeg ville ikke anbefale den til hvem som helst.

    Gilera runner er jeg også forsigtig med at anbefale nogen da den bliver lige lovlig stor for mange. Selvom den er mindre end G-maxen.

    Vedhæfter et screenshot fra en asiatisk facebook gruppe for G-max.
    Link https://m.facebook.com/pg/PGO-Gmax-8042829548/photos/?ref=page_internal&mt_nav=1&tab=album&album_id=11869774548

    Personlig ku jeg godt tænke mig en 125cc eller tunet 45 maskine, som var lidt mindre end en g-max, og lidt mere komfort orienteret. F.eks. min nrg eller endnu bedre en vespa.

    De maskiner er lidt mindre og lidt mere tilgivende mht komfort og bagageplads.

    dr. Big / trex Er også mere hverdags orienteret
    Også en maskine jeg har overvejet som alternativ til vespa/runner o.lign.

    Men g-max skulle jeg have som tunet 200cc. Letvægts maxi scooter.
    En kompakt udgave af de større tungere 3-500cc scootere. En mere sporty udgave, mindre malplaceret i byerne og endnu kvikkere i svingene på bjergvejene (taiwan er paradis for bhergvejkørsel på 2 hjul)

    Ikke dermed sagt at den ikke kan tjene andre formål.
    Jeg er bare endelig nået frem til en forståelse af hvad meningen med g-max er. Så tænker højt herinde nu nogen spurgte om den


    profilbillede
  • #15   25. jan 2022 Lidt video af scooter scenen i taiwan.
    Så man ka se de veje og den kørsel jeg snakker om.
    De har sjældent frost så ligesom i spanien er vejene generelt meget lækrere der.
    Og der er bjergveje overalt smiley
    Kørslen er lidt crazy i klippet men det er en af årsagerne til g-maxen er konstrueret som den er.
    Der er et kæmpe marked for den her type roadracing i taiwan.
    Det er en gmax der smækker i jorden her
    https://youtu.be/tgS-wO7kEI8


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #16   25. jan 2022 #15 shit en kørsel i den vidio. sad jo og var helt skidt af det, over frygten for at baldre i noget. alt over 55-60 km/t er for mig alt for vildt på 2 hjul. Så tror også kun at G-maxen for fjernet begrænsningerne og det var det. altså ring i vario og plumben i udstødningen, samt muligvis tragt i studs. aller højst GG udstødning smiley den skule pt. være fuldt lovligt og køre omkring 38km/t


  • #17   25. jan 2022 Den sku gerne køre 70 med gg på.
    Motormæssigt osv er den fin, men tænker umiddelbart den er lidt for stor en mundfuld til dagligdags pendler kørsel på cykelstierne.
    Den er lang. Og tung. Bedre egnet som 45 knallert.
    Men hvis du kører meget på landeveje og farten er 40-50 kmt i snit og der ikke er megen tråden nålen på travle cykelstier med vejarbejde m.v. så kan den være fed som tunet 30er.
    Tror umiddelbart du ville have mere glæde af en dr big. Bedre komfort. Langt mere bagage plads. Mere smidig til kørsel under mere krævende forhold. Mere tilgivende geometri og affjedring.

    Mht forhandlerens tilbud så lyder det som en plusforretning for forhandleren umiddelbart.
    Så dyr var pgo g-max vist ikke fra ny. Kan se 15'995 på scootergrisen men hvad årstal er det hmmm.
    Hvis din motocr er i pæn stand endnu kan den formentlig sælges for over 10'000 kr i kolde kontanter lige nu.

    En g-max fra 2016 kan næppe indbringe helt det samme.

    Så hvis du er helt solgt på at sku ha g-max nu så ka du evt finde en selv uden forhandleren, og samtidig få et par tusind kroner i lommen. Men så igen det kræver man magter at stå for det selv.
    Jeg tænker bare højlydt for og imod af hvad jeg lige kan få øje på.
    Intet er så skidt at det ikke også er godt for noget andet smiley

    Har selv en drøm om en lang sænket scooter for sjov. Tunet 30er. Desværre findes zoomer m.v. ikke som 30ere. Ku ellers være hygge med en rigtig flyder. Det står godt nok ikke højest på mim ønskeliste. Men det er der. Så ka uanset kørselsbehov sagtens se charme ved g-max. Af flere grunde. Det er med forbehold men hbis ens udvalg er begrænset ka alt jo være et bedre onde end alternativet


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #18   25. jan 2022 #17 Ja, på min ønskeliste står der øverst:
    (1) Peugeot Django
    (2) Aprilia Habana
    (3) Gilera Runner
    (4) PGO G-Max eller Dr.Big
    (5) Yamaha Neos 4t (men en efter 2017)

    Jeg har ikke tilbudet fra en forhandler men en privat person, Grunden til at jeg egentlig er villig til at bytte lige over altså Motocr Hot 50 Naked <--->PGO G-Max er at jeg godt ved at den Motocr er et mega fejlkøb.
    så at finde en der vil gå af med en 2016 pgo G-Max 14000km 1 ejer, fuld lovlig og aldrig pillet eller tunet. i bytte mod godt nok kun 6 mdr. Motocr hot 50 2385km
    Chancen for at finde en med en Dr. Big i samme stand er godt nok lille. så heller få noget bedre under røven end motocr, og så være glad da det alligevel er en af de scooter jeg gik efter at få fat i smiley Det er selvfølgeli ikke en Peugeot Django. men men men smiley og den eneste jeg kan se der står til salg er i hovedstaden.. og jeg har slet ikke mulighed for at komme at hente den + tror ikke den person vil byte og fragte helt til det mørke sønderjylland
    https://www.facebook.com/marketplace/item/262530849088289/?ref=search&referral_code=marketplace_search&referral_story_type=post&tracking=browse_serp%3Aa9dc65ee-ef45-4c70-8244-b89fa7f2c00b


  • #19   25. jan 2022 Uh ja udlæninge bosiddende i danmark sælger af og til fede ting i god stand til gode priser.

    Den byttehandel er måske egentlig meget fair. Hvis nyprisen på den g-max var lidt højere end hotten og det er et godt eksemplar oveni købet så er der ikke meget at hente ved at sku sælge hotten og give ham kontanter.

    Hvis han vil ha motocr'en så er det tid sparet og tid er også en slags penge smiley

    Ja dr big er stort set uopdrivelig. Især i god stand.
    G-max nyder lidt godt af samme stigma som piaggio fly. Unge mennesker har af en eller anden grund ikke lyst til at købe dem og forskrue dem


Kommentér på:
PGO G-Max

Annonce