{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

ZenMonkey
ZenMonkey
Tilmeldt:
25. dec 2021
Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164

Lugter brændt {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Min scooter lungter ret brændt når den har kørt ca. 4-5 km
har prøvet ikke kigge ved motoren efter kørsel, og det ligner meget som om den ryger nedenunder fra. deromkring hvor det går op mod bagdækket, og det er kun når den er tændt. lugter lidt som plastik/olie lugter når det brænder. nogen ide til hvorfor det kan være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lugter brændt
  • #1   21. jan 2022 Hvad er det for en knallert først og fremmest. Kig efter på de diverse ting hvor din hjul kan rør noget plastik. Tænker den kører op ad din bagskærm.

  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #2   21. jan 2022 #1 det er en motocr hot 50 , det er fra under bunden det ryger. det er ikke skærmen der kører imod. det er fra bunden af motoren


  • #3   21. jan 2022 Kig dog for fanden efter. Se om den drypper olie. Se om der er noget som ryger. Vi kan jo ikke se din knallert

  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #4   21. jan 2022 #3 HOV HOV svar da lige ordentligt eller lad helt vær! jeg har da ikke bidt efter dig vel? + hvis du nu læser det første står der jo fint at det ikke er fra skærmen men nedenunder.

  • #5   21. jan 2022 Vi kan jo ikke hjælpe dig lige sådan. Brændt plastik lugt. Tjæk alt plastic der er tæt på noget som bliver varm. Dvs cylinder og bagdæk

  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #6   21. jan 2022 #5 nu har jeg lige været ude og vaske den helt grundigt. også neden under.
    der er ingen tegn på olie lekage eller noget der går i mod nogen steder, intet plastic der ser ud som om den har slebet imod nogen steder.
    Kan lugten komme fra rullerne ?
    eller lugter en scooter brændt hvis den er ved at varme-sætte sig?
    eller hvis det er på tide at for stillet ventilerne ? ( 4 takt ) Den " klakker " nemlig også meget


  • #7   21. jan 2022 Så prøver jeg, hvor gammel er den?

    Uden og være sikker, eller kende en motocr mener jeg der er malede inderskjolde på sådan en. kan det lugte når den bliver varm ??

    Og den har vel en eller anden katalysator funktion??? Sådan en bliver meget varm.

    Prøv og lur lidt på det, og er den ikke ældre end dertil har du reklamation på den måske???


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #8   21. jan 2022 #7 Den har helt bestemt reklamation i nu, den er ca. 5 mdr. Gammel smiley
    Det er alle de samme skjolde som en almindelig PGO Hot 50. så de er ikke malet men bare sort rå plastic.
    Der er katalysator på sådan en ja. og det er med Euro 5 norm, så ved ikke om den hårde begrænsning er skyld i lugten? eller det er fordi den får så lidt benzin at den faktisk ikke køler så meget som andre euro 3-4 norm.


  • #9   21. jan 2022 rullerne kan godt lugte, men det lugter ikke af brændt plastic, men mere som brændt fedt. du kan dog ikke lugte dem imens de sidder på knallerten, kun når du piller dem ud. den kan godt *klakke* (mere end normalt) hvis sin ventiler ikke spiler helt som de skal. lugten burde dog ikke komme derfra. skjoldne på motocr er ikke de samme som på hot, de er lavet af et andet billiger og tyndere plastic. ved så ikke om de kan lugte når de bliver varme.
    er du sikker på det ikke bare er din udstødning du lugter? en rusten varm udstødning har sådan en helt specifikt lugt. kunne måske minde om brændt olie, men det syntes jeg ikke


  • Gustav L
    Gustav L Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 3
    #10   21. jan 2022 Det kan godt være oile der drypper ned på de varme dele på scooteren. Og det er derfor den lugter.


  • #11   21. jan 2022 Han sagde at der er "ingen tegn på leakage"

  • #12   22. jan 2022 #8
    Så ville jeg da høre forhandleren ad når den kun er 5 måneder gammel.
    Og der udvikles garanteret en del varme pga euro5 normen, har den katalysator er det sikkert den der hørmer. Alt det der genindvinding af gasser osv udvikler varme. På biler ka en katalysator blive 600 grader varm


  • #13   22. jan 2022 zenmonkey
    er du sikker på det ikke er dig der lugter istedet for din scooter...
    hvis du ikke kan se noget på maskinen. ja så må den vel være fin. så kør du bare videre.


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #14   22. jan 2022 #13 Har du sniffet for meget benzin ? virker til at du har underskud i nogle celler tilat tale pænt
    Jeg Har aldeles intet lugt problem, jeg er en meget renlig mand.
    Desuden står knallerten jo og ryger fra et sted men kan ikke lokalisere det. andet end det kommer op fra det mellem stykke der er mellem motorblok og bagskærm.


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #15   22. jan 2022 #9 scooteren er ca. 5 mdr. gammel den burde ikke være rusten i udstødningen i nu.

  • #16   22. jan 2022 Den kan sagtens være rusten. Ikke for noget, men det er en billig kina potte der kommer på sådan en motocr. Du må kigge dig for. Hvis det var noget mekanisk kunne vi måske hjælpe. Men du har jo et andet problem

  • #17   22. jan 2022 Det sidder sådan et udluftnings system på luftfilteret hvor der drypper kondens (med olie rester i) som godt kan dryppe ned på gearingen og så kommer den lugt.

  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #18   22. jan 2022 #17 okay, er det noget jeg skal være bekymret over ?

Kommentér på:
Lugter brændt

Annonce