{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Stator og svinghjul vs italkit?
  • #1   23. nov Italkit giver en stærkere gnist, som giver bedre effekt og gasrespons, da rotoren er afbalanceret bedre.
    Dog laver den ikke strøm til lys.


  • #2   23. nov Der er altså også stator i innerrotor-tændinger.
    Når det er original så hedder det bare en tænding.


  • #3   23. nov du ka også indstille tændingstidspunkt på italkit vist da.
    det giver noget på større cc, fordi benz kun kan brænde sååå hurtigt. Så der ska gnistes tidligere for at få 80cc benzin f.eks. til at brænde 12000 gange i sekundet.

    Men org svinghjul er heller ikke afbalanceret til mere end 10/12k omdrejninger, afh af maskine.

    org tænding med svinghjulet giver til gengæld strøm til speedo lygter osv.

    innerrotor tænding har vægten inderst, og mindre vægt, så de ændrer hurtigere omdrejningstal.
    Til gengæld er der ikke så meget inerti på krumtappen (vægt) når den er oppe i omdrejninger. Så til offroadere lægger man nogen gange tungere vægt på svinghjulet for at man har mere skub i den når man dumper koblingen for at komme op af en stejl bakke.
    Der er innerrotor ikke noget værd.

    Men som regel er det nødvendigt at opgradere tændingen fra midrace / semiracing tun og opefter. På scootere er der nærmest kun en vej, bare lettere tænding flere omdrejninger.

    Bemærk fortænding også giver mere varme så der skal evt omdyses ifm med justering af det


  • #4   24. nov 12000 gange i sekundet, det er alligevel en hidsig maskine smiley

  • #5   24. nov Sekunder minutter same same smiley

Kommentér på:
Stator og svinghjul vs italkit?

x