{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Gustav S
Gustav S
Tilmeldt:
29. sep 2020
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 8

Scooter vil ikke stå i tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen har for nyligt skiftet cylle på min pgo hot 50. Den startede fint men Den vil bare ikke stå i tomgang og ligeså snart man slipper gassen dør den. Og den vil ikke trække når man giver fuld gas, har skiftet membran og renset kabu osv fordi jeg troede at den måske var utæt. Ved virkelig ikke hvad der er galt så håber i ved mere end mig??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter vil ikke stå i tomgang
  • #1   19. aug 2021 Du skal stille på blandingsskruen, der er for lidt benzin og for meget luft når den skal starte.

  • #2   19. aug 2021 Den kan også være utæt et sted i motorblokken

  • #3   19. aug 2021 #2
    Hvis der er en utæthed ved blokken er tomgangen så ikke bare helt vild og ikke til at styre???


  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 8
    #4   19. aug 2021 er blandings skruen måske også skyld i at den dør lige så snart man slipper gassen?

  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 8
    #6   19. aug 2021 Tak for tipsne har nu siddet og skilt det hele ad og renset det igennem og prøvet at indstille på blandings skruen men den vil stadig ikke stå i tomgang og den dør lige så snart man slipper gassen. Kunne det eventuelt være noget med en utæt cylinder?

  • #7   19. aug 2021 Utæt top eller bundpakning kan du høre.

    Det fiser ud, men en revet cylinder/stempel kan det godt være


  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 8
    #8   19. aug 2021 Har lige taget top stykke af fordi at jeg lige vil tjekke stempel og cylinder det så fint ud men der var meget olie der lå i top pakningen og på stemplet kan være at de har en betydning på at den går ud hele tiden?

  • #9   25. aug 2021 Kunne den stå i tomgang før du skiftede cylinder?

  • #10   25. aug 2021 Hej
    Sæt en mindre dys og nålen i midte!! tændrøret hvad farve har det efter du har kørt?


  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 8
    #11   31. aug 2021 den stod perfekt i tomgang før jeg skiftede cylle og har sat normal dyse i men det hjælper ikke. Tændrøret er som en cocio i farven men det er også som om den puster nede fra når man køre og så er der også meget rysten fra motor af når den kommer op i rpm

  • #12   31. aug 2021 Jeg tror du skal montere den cylinder en gang til... Har du en aluminium bundpakning i?
    Dem er jeg ikke venner med når det kommer til at holde tæt, bruger altid en grøn/blå pap der minder om mælkekarton. Toppakning er næsten altid aluminium, der er det fint nok. Bare ikke til bunden som jeg har erfaret et par gange


  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 8
    #13   1. sep 2021 Har lige monteret cylle igen med en grøn pakning den køre bedre men dør ligeså snart man slipper gassen og så kan den stadig ikke stå i tomgang

  • #14   1. sep 2021 Med andre ord kan den køre, bare du ikke slipper gassen???

    Og går heller ikke I tomgang??

    Begge dele peger på din blandeskrue der står forkert, normalt skal den skrues forsigtigt i bund og 1.5 omgang ud. Dur den ikke til at stå i tomgang er der for lidt benzin. Så skal den skrues ind med en halv/kvart omgang af gangen. Og/ eller virkwr det ikke skal du tjekke din tomgangsdyse der sidder ved siden af hoveddysen i svømmerhuset. Og kanalerne derfra skal også være rene.

    Du kan også have en for lille tomgangsdyse I, men eftersom det har virket lyder det lidt mærkeligt

    Hvad cylinder har du skiftet til???


  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    sep 2020

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 8
    #15   19. sep 2021 Der sidder et rms 50cc på, har overvejet om jeg skal prøve et andet. Det med blandings skruen virker heller ikke, har også tjekket tomgangs skruen og den ser fin ud

Kommentér på:
Scooter vil ikke stå i tomgang

Annonce