Squish eller ???? {{forumTopicSubject}}
Jeg kender godt til at måle Squish osv , men jeg har igrunden aldrig tænkt mere over det end den måling man nu laver ....
i linket her fra fra 5min begynder han at tilpasse bundpakninger så stemplet tilsidst ligger lige ud for udstødnings kanalen ...
Se linket fra 5min inde i videon.
https://www.youtube.com/watch?v=5gGo9GY_ylA&t=614s
Den del jeg ikke har tænkt over .. er det så måske dette her hvordan han for stemplet til ligger lige ud for udstødnings kanalen fra bunden af ved at hæve cylinder med forskellige bundpakninger ...
Eller kan man måle Squish på den måde også , altså ved at sørge for cylinder hæves så det passer med stemplet at når den i bund og lige skal til at gå op igen så passer det med udstødnings kanalen at stemplet ligger lige ud for den når den er vender og går op igen..
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Er ikke sikker på stemplet nødvendigvis skal helt ned.
Stempler bevæger sig jo langsommest i bund og i top. Så luften har en del tid til at evakuere og sådan. Returtrykket fra udstødningen kommer vist først lige inden den lukker af igen sååå.
I og med han skriver i beskrivelsen af videoen at han i videoen før havde målt squish forkert, så tænker jeg ikke han nødcendigvis ved hvad han laver når han tilpasser bundpakning så stemplet flugter med udstkanalen
dec 2006
Følger: 91 Følgere: 139 Scootere: 4 Emner: 242 Svar: 2.921
Vi snakker om en mand der stikker små stykker kobber ledning igennem dysen for at "gøre den mindre".
Og prøver at få en jog til at køre med en motorsavs karburator og tænding, med et c16 som han selv har brygget sammen på lidt mystisk vis.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Squish eller ????