{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Vespa Ciao {{forumTopicSubject}}

Hej SG der er tale om en Ciao, den kørte af lort for noget tid siden så fik renset karburator, dyse, dysestok hele baduljen når jeg startede den stod den fint i tomgang og to også fint gassen (i frigear) så tænkte den er klar til en lille tur, men når jeg startede den og ville afsted så ville den kun køre i lave omdrejninger, stoppede så og satte choker til så kunne jeg give den fint gas i noget tid indtil den begyndte at lyde som om den druknede, og ville kunne trille med små omdrejninger, til jeg slog choker til igen, et par enkelte gange fik jeg den til at tage ordentlig fat og der kom fart på, men så skulle jeg jo bremse ned i et sving og så ville den ikke rigtig op i omdrejninger!!? Nogen der ved hvad dælen det kan være?? Har renset karbu igen men intet skidt eller ligende, det skal lige den kørte fint da den blev stillet i vinterhi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vespa Ciao
  • #1   4. jun 2021 Det lyder 100% som lort karburatoren selvom du siger den er renset. ! Har du trykluft spulet dysen ?

  • #2   4. jun 2021 Den er blevet skilt helt ad og blæst igennem med kompresser luft, så er ved at løbe tør for ideer

  • #3   5. jun 2021 Nu ser jeg lige du skrive om "frigear", nu er du sikker på det overhovedet ER en Ciao? De har nemlig ikke gear jo ?

    Men som du beskriver, så synes jeg det lyder som om enten luftfilteret er stoppe af snot/diverse, eller mere sandsynligt at chokeren "hænger", så vil den give de symptomer !


  • #4   5. jun 2021 Hehe ja jeg er 100% på det er en Ciao, og sådan en har en gearkasse i baghjulet, enten trækker den og hvis man sparker en pind ind så er den i frigear, det er en helt ny motor som jeg selv har bygget så der er sgu ik’ nogen choker som hænger men det kan godt være jeg skal få renset luftfilteret, bare underligt den kørte pisse godt i sidste sommer så blev den stillet i hi og nu skaber den sig helt vildt!?

  • #5   5. jun 2021

    profilbillede
  • #6   5. jun 2021 Tøm tanken, benzin er nok blevet dårlig hvis den har stået i et år...Specielt hvis det er 95 e10 der er hældt på


  • #7   5. jun 2021 Jeg har lavet en del plæneklippere her til foråret der pludselig ikke kunne køre efter at have stået vinteren over, i 100 procent af tilfælde skulle tanken bare tømmes og renses og frisk benzin på.....Det der e10 er noget forbandet lort der suger vand til sig som en i helvede....

  • #8   6. jun 2021 Tak for tippet, men det var det først jeg gjorde, tømte tanken for gammel benzin og fyldte nyt på, jeg må få skilt motoren af og så se om det er mit tændings punkt som ikke står sharp mere eller måske kondensatoren som er ved at være færdig!? Det er bare sjovt den kørte upåklageligt hele sidste sommer og så står den lige stille 6 mdr og så er alt galt med den!! smiley

  • #9   7. jun 2021 Scootere er som alle andre maskiner jo gg.

    De virker kun indtil de ikke virker mere smiley

    Noget helt andet: Pas lige på den Ciao der !

    Håber du har en garage eller lign eller en ornlig seriøs kædelås, som en ankerkæde til et skib.

    Og stil den aldrig ved en togstation, ved købmanden, eller bare ved en vens hus uden konstant opsyn !, så er den der sandsynligvis ikke et par timer senere !


  • #10   9. jun 2021 Jeg har aldrig fattet hvad gg udstødning eller ligende står for?? smiley hehe jeg har en normal scooter lås som ikke som ikke lige er til at klippe op, men det er også det, jeg har tit parkeret den ved bageren eller uden foran brugsen / netto uden problemer, er der særlig rift om ciao siden du advare mig??

Kommentér på:
Vespa Ciao

Annonce