{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Søger hjælp til dr. Big {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg har købt en dr.big i dag, men da jeg får den hjem, viser der flere problemer end da jeg var ude og se på den.
Bagdækket var fladt men troede bare det manglede luft, nu kan jeg så se at ventilen er knækket ned ved gummiet.
Derudover kan den pludselig ikke starte men startede da vedkommende startede den, så tror måske batteriet var næsten dødt.
Det problem som den havde da jeg var ude og se på den var at speedometeret ikke virker og blinklyset virker til at have en løs forbindelse.
Jeg ved at jeg godt kan klare nogle af delene selv, som skifte et kabel og evt prøve at lade batteriet op men bagdækket har jeg på ingen måde forstand på.
Jeg tænkte om der var nogle her inde som kommer fra Silkeborg og evt. Har tid og lyst til at hjælpe mig med at fixe de problemer som den har?
Hilsen en lidt frustreret pige smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger hjælp til dr. Big
  • #1   4. maj 2021 Bagdækket er slangeløst, så du kan bare skifte ventilen ud, som du skal have dækket af for.
    Speedometeret er højest sandsynligt bare kablet der er knækket. Det kan du undersøge ved at pille kablet af i begge ender. Når du drejer på den i den ene ende, så skal den selfølgelig også gøre det i modsatte side, ellers er den knækket.
    Har du prøvet at starte den på kickstarteren, da den gerne skal kunne starte uden et batteri også. Prøv at dreje lidt forskelligt på gashåndtaget når du kickstarter.


  • #2   5. maj 2021 Den startede jo hos ham, men skal nok lige prøve at se på kablet men tænker det er batteriet.
    Det er det jeg også søger hjælp til (bagdækket) jeg har ikke den store forstand på den del og søger også hjælp til at finde ud af hvordan man gør det ?
    Angående kickstarter, kunne jeg ikke lige få den i gang i går da jeg forsøgte, men vil prøve igen senere, jeg var usikker på om jeg gjorde noget forkert da jeg prøvede, da jeg aldrig har brugt kickstarter før, har altid kunnet bruge elstarter.


  • #3   5. maj 2021 Du skal trykke kickstarteren ca. 1 cm ned indtil du kan mærke at den har fat, og så sparker du til imens du drejer en smule på gashåndtaget.
    Med dækket kan det godt være nemmer at få ventilen skiftet hos thansen, men hvis du selv vil, så skal du først trykke dækket af fælgen i siderne, så den ikke har fat i kanten. Bagefter skal du have et dækjern presset ind under dækket og fælgkanten, og hive den ud over fælgkanten og pas på du ikke ridser fælgen (måske sæt tape på dækjernet. Bagefter tager du endu et dækjern og kører rundt om fælgen og presser dækket over, og det samme med den anden side bagefter.
    Når den skal på igen, så er det bare det modsatte som montering.


  • #4   5. maj 2021 Super tak, vil se om jeg kan starte med kickstarter, og hvis det ikke fungerer, så må jeg jo se om hvorfor det så ikke virker smiley
    Troede ikke thansen ordnede scooter der ikke er købt hos dem, men okay tak finder ud af det smiley


  • #5   6. maj 2021 Kickstarteren tager ikke ordentlig fat dsv.
    Men det lader til at den også drypper med olie og Benzin.. Hvad kan det skyldes?


  • #6   6. maj 2021 Det kan være gribestjernen er slidt ned, så den glider.
    Hvor drypper den fra?


  • #7   6. maj 2021 Det med at den drypper, skyldes højest sandsynligt, at benzinslangen er blevet mør, og revnet.

  • #8   6. maj 2021 Jeg skal se mere på den i weekenden, men pt kan jeg ikke se hvor den drypper fra, men den lugter i hvert fald ikke ret godt.


  • #9   8. maj 2021 Har idag fået den op og kører både med el start og kickstart men 1 ting jeg stadigvæk ikke kan finde ud af hvorfor den drypper.
    Da jeg havde udstødningen og dækket af fandt jeg ud af at den var fyldt med olie.. dette går jeg ud fra ikke er normalt, nogle der har en ide til hvorfor udstødningen er fyldt med olie, selv når den bliver tømt, bliver den fyldt igen efter første tur?
    Er det bedre at sende den til en mekaniker end selv at rode med det ?


  • #10   8. maj 2021 Hvilken olie bruger du og blander du selv?

  • #11   8. maj 2021 Nej blander ikke selv og har ikke selv lagt olie i, der var den fra sælgerens side af som jeg ikke ved så meget om.

  • #12   8. maj 2021 Det kan godt være at olien er for ringe kvalitet eller fuldsyntetisk, som std maskiner har svært ved at brænde.

  • #13   9. maj 2021 Burde det have den store betydning?
    Jeg mener, så snart maskinen startes, er udstødningen helt fyldt med olie igen, ligesom den bare løber igennem, som om intet holder olien tilbage?
    Men den drypper også lidt fra hvor udstødningen sættes fast på resten af maskinen, hvis du forstår hvad jeg mener, der under maskinen, kan ikke huske hvad det hedder XD
    Eller kan dryppet være fordi der mangler en pakning ?


  • #14   9. maj 2021 Det lyder voldsomt at den fylder den så hurtigt.
    Har din udstødning en slange der går ind i blokken(rentluftsystem).


  • #15   10. maj 2021 Nej det tror jeg ikke?
    Men den har stået længe, den har stået siden september sidste år, tror jeg.
    Fandt ud af at min reg.attest ikke var gyldig mere (så er igang med at søge om at få den gyldige, dog meget besværligt at søge om), da jeg har den gamle fra 2014. Og den der står når jeg slår den op i registeret, siger at den har været afmeldt siden september 2020.


  • #16   13. maj 2021 Fandt ud af i dag at den har kørt på noget meget meget tykt olie, jeg har fået det skiftet med noget mere semi syntetisk olie, som var mere flydende og som jeg ved var til scooter.
    Ved ikke hvad der har været fyldt på, men det er i hvert fald skiftet.


  • #17   13. maj 2021 Det var godt.
    Var der mere du vil have hjælp til, eller funger den bare?


Kommentér på:
Søger hjælp til dr. Big

Annonce