{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
102 visninger | Oprettet:

Dårlig tomgang, dysse eller nål? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft nogle problemer med at få min PGO PMX (Samme motor som Hot 50) til at stå i tomgang og gasse op når man starter den fra kold.

Når den er oppe i fart kører den super godt og tændrøret har en pæn lys brun farve. Hoveddyssen ser altså ud til at være fin.

Jeg har haft renset karburator og dysser, indstillet luft skrue og tomgangsskrue, samt testet el chokeren for at se om den var gået i stykker. Alt sammen uden at det er lykkes den at starte og holde tomgangen, den kører mere stabilt nu dog, så ikke totalt spildt arbejde.

Når den holder i tomgang oser den en del og drypper sort væske, når man slipper gassen 4-takter den tilbage i lave omdrejninger. Min blanding er altså tilsyneladende for fed i tomgang.

Hvordan får jeg fikset det?

Jeg har prøvet at kigge på at indstille nålen lavere men den er pakket ind i plastic og kan ikke helt gennemskue om det overhovedet kan lade sig gøre på en standart PGO karburator. Er det muligt og vil det overhovedet hjælpe på blandingen i tomgang?

En anden mulighed er at sætte en mindre tomgangsdysse i, men her er problemet at jeg ikke kan finde et sted hvor man kan købe dem til standart PGO. Er den slags dysser evt. universale? Hvordan skaffer jeg nogen der passer?

Kommentarer på:  Dårlig tomgang, dysse eller nål?
Kommentér på:
Dårlig tomgang, dysse eller nål?

x