{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Utæt karburator [VGA Digita] {{forumTopicSubject}}

Jeg har en VGA Digita fra 2014, som fornyligt er bleven utæt.

Her i dag valgt jeg at Skelde scooteren ad, for at se efter utætheder, først troede jeg det var benzin slange som var flækket men det viste det sig så at det ikke var, jeg rengjorde så karburatoren indvendig som udvendig. Herefter har jeg så ladet den stå på sidestøtte fod i nogle timer, her da jeg kommer ned, kan jeg se at den stadig drypper, og finder ud af at det kommer ud hvor luftfilteret er monteret.

Jeg vil ud fra min mening sige det er nåleventilen som kan være revnet eller skadet? som gøre at når scooteren står skæv at benzinen så stadig kommer ud, og at nåleventilen så ikke lukker tæt som den skulle.

Andre som vil mene det samme eller andre ideer?

Vil sige at da jeg tog nåle hovedet op, til gasen var den rusten ved enden, dette er fjernet så den er ren, men kan dette måske have betydet ridser i dysen som kan føre til utæthed.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt karburator [VGA Digita]
  • #1   21. mar 2021 Det er nok nåleventilen der er gal. Før du bestiller en ny, så tjæk lige at svømeren(plastic dimsen der holder nålen) ikke er knækket. Hvis den flyder på vand uden at synke, så er det nok ventilen. Evt så rens der hvor den lukker til

• #2   21. mar 2021 #1 Tak for svar, kigget på den i dag, da jeg skulle rense svømmehuset, og den virket ikke til at indeholde noget væske, så tror ikke den er knækket/flækket eller defekt.

• #3   22. mar 2021 Jeg har nu taget karburatoren af, og vasket den med Isopropyl Alkohol. I de huller også hvor nåleventilen skulle gå i og lukke for benzinen, men da jeg vasket den med vatpinde kom der "rust" farve ud. også på selve nåleventilen, kommer sikkert fra benzin tanken, så det er kommet ud, og vasket godt igennem, så må vi se om det muligt har hjulpet så. smiley

• #4   22. mar 2021 [UPDATE] Efter jeg renset karburatoren med Isopropyl Alkohol, samt nåleventilen, har den ikke vist utæthed efterfølgende. Så det har virket smiley

Kommentér på:
Utæt karburator [VGA Digita]

Annonce