{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Honda vision 50cc aflader batteriet {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Som overskriften siger, så har jeg et batteri issue på min vision 50cc.

Den står i opvarmet rum, der er helt nyt batteri på, jeg havde den startet i går d 18-1-21 hvor den startet helt uden problemer, og nu, mindre end 24 timer efter, vil den ikke starte, der er simpelthen ikke power på.

Problemet er det samme hvis den har stået stille et par dage, så er den også død, jeg skiftet batteriet i onsdags d 13-1-21, da jeg havde samme problem med der gamle batteri, som så viste sig at være sulfateret.

For lige at komme den i forkøbet, skal det nævnes at jeg IKKE KAN starte den på kickstart,for den har ikke nogen haha,og sådan er den bygget fra fabrikken, bare hvis nogen der vil give råd eller tips ikke vidste det.:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda vision 50cc aflader batteriet
  • #1   19. jan 2021 Sæt et multimeter på og mål hvor mange milleampere der bruges, når den er slukket på nøglen.
    Det er den absolut eneste måde at finde sådan en fejl.

    Har du målt om den lader på batteriet, når motoren er tændt og med forhøjede omdrejninger i tomgang?


  • #2   20. jan 2021 #1

    Jeg er ikke helt med på hvad du mener med " når den er slukket på nøglen " hvor skal jeg måle og hvad indstilling skal multi banditten stå på.

    Jeg har faktisk ikke prøvet at måle på batteriet om den lader i tomgang og den står ikke med for høje omdrejninger, så går ud fra at jeg fysisk skal ned på karburatoren for at hæve dem?
    Eller bare dreje gassen let uden at den tar ved?

    Håber spørgsmål giver mening ??


  • #3   20. jan 2021 Bare drej gassen en lille smule, så du måle lige inden at hjulet drejer for meget rundt.
    Så måler du spændingen på batteriet.

    Når du skal måle ampere, så skal du fjerne stelledningen og sætte multimeteret over på ampere og sætte det ind imellem batteri og ledning, imens at nøglen er slukket.


Kommentér på:
Honda vision 50cc aflader batteriet

Annonce