{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.692 visninger | Oprettet:

Nummerpladelys {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Jeg ville bare lige vide om, man skal have nummerpladelys på scooter/Knallert.
altså om det er en lov at have det på (scooter/Knallert)
Har nemlig lige købt en nummerpladehold som skal side på kickstarteren, og magter ikke, at køre med det, hvis det er ulovligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nummerpladelys
  • #1   25. dec 2020 Nummerpladelys er lovpligtigt, ALLE lygter som en scooter er født med skal være der og virke.

  • #3   25. dec 2020 Som #2
    Så skriger det bare stop mig, hvis din nummerplade sidder der. Og giver bøde
    Og hvis det endelig er, tager det da et øjeblik at sætte et lille nummerpladelys/skruer derned og føre det op til lyset.


  • #4   26. dec 2020 Det passer heller ikke at alt lys som en given knallert er "født med" altid skal virke.

    Eksempelvis var mange 70- og 80´er modeller "født" med blinklys, men blot man bruger armen (som på en cykel) så må man gerne køre uden.

    UDEN forstået sådan, at så skal man i så fald AFMONTERE Blinklysene, hvis man enten af æstetiske eller tekniske grunde ikke kan eller vel lave eller benytte dem.

    At den simple grund at en billist så ikke holder øje med din arm med med dine blinklys om du skal dreje.

    Der kan være kommet nye regler siden jeg tog knallert kørekort for næsten 25 år siden, men den gang skulle man faktisk stadig gøre tegn som på en cykel SELVOM ens knallert have fungerende blinklys.

    På nyere modeller med nummerplade på. Ja så skal de nummerplade være oplyst.

    Men det er virkeligt en emsig politimand hvis han skriver bøde på sådan en detalje.

    Hvis du ikke har tun på, kører ordenligt, har forsikring på og hjelmen spændt så skal de virkelig have en dårlig da for at skrive en manglende nummerpladepære. Især fordi pladen sig selv reflekterer, så de kan let se dem selv uden lys på.

    Jeg har dog en enkelt gang mødt sådan en "Bent Betjent". Vi var 3 i bilen. Jeg havde en bilmodel hvor lyset ikke tændte automatisk, så en dag blev jeg stoppet. Jeg viste ham så straks at lyset skam fungerede fint nok, at det blot var en forglemmelse ikke at tænde det, altså i højt dagslys.

    Resultat: alle personer i bilen over 15 år fik en bøde for det manglende lys.

    Har også prøvet at jeg købte en gammel bil, hvor jeg godt kunne se at dækkende trængte til udskiftning, men jeg havde kun 300 meter hjem, og så ville jeg bestille nye dæk.

    Han ville gerne give mig bøde for hvert nedslidt dæk, men gav mig kun for et.

    SÅ det kommer helt an på betjentens humør i din givne situation.



Kommentér på:
Nummerpladelys

Annonce