{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo hot 50 forhjulsleje
  • #2   19. dec 2020 Det plejer at være en træt bremsekaliper, ihvertfald i 90 procent af tilfælde hvor forhjul kører stramt.

  • Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31
    #3   19. dec 2020 Ja det kunne selvfølgelig også være en træt caliper.

    Jeg må se på det.

    Det ville næsten være nemmere hvis det er bremsen.


  • #4   19. dec 2020 En svensknøgle, en stor flad skruetrækker og en hammer, så er de lejer skiftet på under 10 minutter, så håb du hellere på det smiley

    En bremse der hænger kan være skide træls at rode med hvis man ikke ved hvad man har med at gøre, så her er en video som viser præcis hvordan du gør smiley
    https://youtu.be/aeb-tN_nKYA


  • #5   19. dec 2020 Det plejer at være kaliberen smiley

  • #6   20. dec 2020 Min hot 50 kører også stramt på forhjulet, har serviceret kaliberen med nyt fedt og det hele. Hjalp dog ikke på problemet? Så du må meget gerne opdatere smiley

  • #7   20. dec 2020 Det tager 10 sek at tjekke. Bare pil de 2 bolte ud til kaliber og af med den.

  • #8   20. dec 2020 Der er jeg ikke helt enig med #7, jeg tror det tager de fleste ca 1 minut at tjekke smiley :)


  • #9   20. dec 2020 #8
    Du må købe sig en bedre luftnøgle smiley


  • #10   21. dec 2020 Er det da svært at skifte forhjuls lejrene ?

  • #11   22. dec 2020 ??

  • Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31
    #12   22. dec 2020 Det er nok det med lejerne det bekymrer mig mest. Skal jeg ikke bruge en presse til at få de gamle ud og de nye i igen?

    Bremserne bekymrer mig ikke så meget. Dem har jeg rodet meget med igennem tiden. Så på det punkt føler jeg mig godt klar. Men det er nok også den dyreste løsning.



  • #13   22. dec 2020 Nej, lejerne er nemme at banke ud med en dorn og hammer. Og ligeså nemme at banke i igen.

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 63
    #14   23. dec 2020 Hvis du afmonterer bremsecaliberen, kan du med 100% sikkerhed afgøre om det er lejerne eller caliberen der hænger.

    Lejerne er nemme nok at banke ud, men ved isætning skal man passe på med kun at slå eller presse på yderringen med en passende dorn eller top - og de glider lettere i, hvis man opvarmer navet lidt på en eller anden måde.

    Derudover skal man checke at afstandsbøsningen mellem lejerne ikke er blevet for kort pga. for hård tilspænding - isåfald vil lejerne klemme og hurtigt brænde varme og blive ødelagte - kan man dog hurtigt checke ved at løsne hjulboltene en lille smule - går hjulet nu lettere - kan det være nødvendigt af skifte bøsningen eller isætte en afstandskive.


  • Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31
    #15   26. dec 2020 Nu er der blevet fejlsøgt og har fundet ud af at det er bremsekaliberen der er færdig, som der også blev nævnt på et tidspunkt at i 90% af tilfældene er det den der er skurken. En ny er nu bestilt.

    Tusind tak for jeres inputs og må i have en fortsat dejlig jul og et godt nytår.

    Mvh. Dennis.


  • #16   26. dec 2020 Tak for du skrev. Godt nytår til dig også!

Kommentér på:
Pgo hot 50 forhjulsleje

Annonce