{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

dan H
dan H
Tilmeldt:
20. okt 2020
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5

Masaru "Baostian" svær at starte {{forumTopicSubject}}

skal altid kickstartes før man bruger el start ellers starter den ikke. de tændrør og justeringsskruer er checket, så vi bragte den til mekaniker, han siger pludselig uden at gå i detaljer, at det koster 5000 at få den lavet, noget med motoren, dele der skal skiftes.

normalt hvad jeg har læst er det automatisk choker osv små ting, men ikke selve motoeren, på en 4år gammel knallert som har kørt 8000 km.

kan det virkelig godt være motoren, ved ikke om jeg stoler 100% på den mekaniker svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Masaru "Baostian" svær at starte
  • #1   20. okt 2020 Der er at hav a videoer på youtube med baotian, da man køber dem som "saml" selv i USA.
    Du kan goså bare søge på gy6 motor.


  • #2   20. okt 2020 Hvornår har den sidst fået service

  • #3   20. okt 2020 med timeløn kan det jo godt koste 5000. Meen tror det er billigere at købe en ny motor og smide på.

  • dan H
    dan H Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #4   21. okt 2020 han er nu gået mere i detaljer og siger det er cylinderen, piston og kranken, sgu godt klaret kun efter 8000km, den har overholdt alle service. sidste gang var 6000km

  • #5   21. okt 2020 De der baotian er ikke specielt godt lavet.
    Men du kan søge på youtube. baotian, gy6 eller chinese scooter.
    Der finder man gode guides til at skifte, vedligeholde, og ikke mindst "Hvilke dele man bør udskifte hurtigst muligt"
    Men 5000,- er alligevel mange penge for at få det lavet synes jeg. Det kan du få en komplet motor for, og have lidt til overs til benzin. smiley


  • dan H
    dan H Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #6   22. okt 2020 har set en masse videoer, bla med at stille på nogle ventiler ved cylinder og checke om afstand er korrekt. lige det spurgte jeg min mekaniker om, og han siger ja det hjælper ikke, stempelt sætter sig fast, derfor er den svær at starte og en kina motor holder kun 10000km siger han, nu spørger jeg dumt, fordi jeg har prøvet når et stempel sidder fast, men vi kan jo sagtens kickstarte og el starte den, tager bare noget tid, og så køre den fint og går ikke i stå, så hvordan mener han med at stempelt sætter sig fast?

  • #7   22. okt 2020 Din mekaniker er fuld det er vist pænt sagt

  • #8   24. okt 2020 Lyder som om din mekaniker bare ikke gider lave den. Juster ventilerne så køre den sikkert super igen. Og vis du ikke har prøvet det før kan du få et ventiljusteringssæt i Thansen. Virker super fint.

  • dan H
    dan H Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #10   24. okt 2020 ja i har fuldstændig ret, efter i anbefalede mig at se youtube videoer, kunne jeg komme frem til, at det meget vel kunne være ventilerne, så jeg ringede til en anden mekaniker og beskrev mit problem og med det samme siger han, det er sgu nok ventilerne, hvor jeg siger, okay men min anden mekaniker siger at mit stempel sætter sig fast derfor den er svær at starte, han var ved at dø af grin. tak for alle jeres svar, så blev jeg det klogere. jeg giver lige en update, når den har fået justeret ventiler.

  • dan H
    dan H Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #12   22. dec 2020 fik justeret ventiler osv, målt kompression, det blev bedre. nu er den igen svær at starte, så jeg opladede batteriet og derefter var den nem at starte.
    kan batteriet virkelig være defekt? alt virker jo lys osv, og batteriet går aldrig fladt.
    men kan høre når jeg el starter den, at den ikke får nok power, først da jeg opladede batteriet. måske nyt batteri eller??


  • dan H
    dan H Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 5
    #13   20. jan 2021 jeg fik som sagt justeret ventiler målt kompression osv, men den er meget svær at starte efter 2-3 dage, der skal man bruge kickstart og el start for at starte den, tager nok et par min. man kan heller ikke starte den med kickstart alene hvis den har stået i et par dage.

    den eneste ting jeg ikke har fået lavet endnu, kaburator er også stillet og choker checket, hvad kan det ellers være? skal jeg finde en der kan skille kaburator helt ad? kan det være den?


Kommentér på:
Masaru "Baostian" svær at starte

Annonce