{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

E. A.
E. A.
Tilmeldt:
17. sep 2020
Emner: 1 Svar: 4

VGA Explora 2017 - ingen start ved temp. under 15 grader {{forumTopicSubject}}

Hej Alle I kloge mennesker,
Har brug for hjælp til min VGA Explora fra 2017 (ikke Euro)
Når temperaturen kommer under 10-15 grader er de numulilg at starte.
Har været til rep. under garanti grundet en defekt gasspjæld menbran og i stedet for blot at skifte membranen, fik den en ny karburator.
De følgende uger var temperaturen over 15 grader og den startede ok og kørte fint. Da det blev koldere kom problemet - umulig at starte. Tager jeg den indendørs og lader den stå et par timer og varme op til stuetemperatur, starten den fint.
Der er nu ikke garanti på knallerten mere og T-Hansen mener nu, at det er udstødningen der skal skiftes, da der er et lille hul i den - det koster "kun" 2600,-
Nogen forslag til hvor problemet kommer fra - tænker det må være noget med automat chokeren eller er det en for lille tomgangs dysse på den nye karburator?

Kan se jeg ikke er den eneste der har det problem, men ikke se at en løsning på problemet.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VGA Explora 2017 - ingen start ved temp. under 15 grader
  • E. A.
    E. A. Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 4
    #1   17. sep 2020 Tilføjelse - Det er en Euro 2 - skulle jeg mene.

  • #2   17. sep 2020 Jeg har aldrig hørt om det problem men når den har fået en ny karburator har den også fået en ny chokere så tror ikke det er den men du kan tjekke den ved at tage den af karburator og give 12v i stikket så vil spjældet køre ca en cm ud det tager ca 1 min

  • E. A.
    E. A. Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 4
    #3   17. sep 2020 Jeg tjekker så snart jeg begynder at skille den ad - pudsigt dog, at det først sker efter den har fået skiftet karburatoren smiley

    Har læst om flere der har problemer med at starte når det er koldt, men hvorfor det skulle have noget med en lille utæthed i lydpotten, finder jeg mærkeligt?


Kommentér på:
VGA Explora 2017 - ingen start ved temp. under 15 grader

Annonce