{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Jonas E
Jonas E
Tilmeldt:
28. aug 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Opsætning af lovlig hot50 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min søn`s 15 års gave er en PGO hot 50 naked, 2011.
Men der er flere ting jeg ikke helt kan få til og passe med den model.
Er der nogen, eller et sted hvor jeg kan se hvordan motoren originalt er bygget op, dvs hvilken type udstødning, med eller uden katalysator eller luft system.
I så fald vil jeg gerne se billeder, så jeg har noget og sammenligne med på hans, så den kan gøres lovlig til hans fødselsdag om få uger.
Foto viser en slange fra motoren et sted, måske krumtaps huset, som er blokeret med en top fra et topnøglesæt (fra tidligere ejer), dette skal også laves om til standard, men hvordan og med hvad.
Og finde en lovlig udstødning med begrænsning er heller ikke så let, når man ikke ved hvilken type man skal bruge, da den første vi fik hjem, ikke passede, på trods af den var købt til modellen.

På forhånd tak fordi du læste mit opslag, og tak for dit svar.
(Ps.. har selv kørt en del hot50 da han var spæd, men husker skal ikke meget fra den tid med ulovlig hot ??).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsætning af lovlig hot50
  • #1   29. aug 2020 Der første du skal gøre, er at finde ud af om den er tunet på andre måde end diverse slanger der er blokeret osv.
    Der du piller ved der er slet ikke vigtigt, i forhold til mange andre ting.


    1. Hvad er topfarten?
    2. Er det original kobling og variatior og kilerem?
    3. Hvilken udstødning sidder der på den? ( Noget siger mig at den ikke er lovlig, da katalysator systemet er pillet fra )
    4. Er der original cylinder og original karburator samt luftfilter.


  • #2   29. aug 2020 Gør som Tommy skriver.

    Men din model har katalysator. Den slange som er blokeret er til friskluftsystem/katalysator. Du skal evt købe et komplet sæt, hvis det ikke fulgte med da i fik den.

    Hvilken udstødning har du købt? Dem fra før 2006 er uden katalysator, men de skulle gerne passe på alligevel.
    Kun original udstødning er lovlig, samt en technigas fra thansen.


  • Jonas E
    Jonas E Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   1. sep 2020 Jeps, takker.
    Alt med selve tuningen har jeg ret godt styr på selv, da jeg selv har kørt tunet hot, men en model før 06, så der er lidt på den her jeg ikke lige helt er bekendt med nemlig.
    Umiddelbart gik den 55 til en start. Så er der sat 6,5 g ruller, std. skive, ikke lovlig udstd. Alt andet er std, og nu render den ca. 42/43/44 stykker, så den skal lige lidt mere ned og det kommer den med en Skive til studsen, så skulle det fungere.


Kommentér på:
Opsætning af lovlig hot50

Annonce