{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
330 visninger | Oprettet:

Piaggio NRG med vild tomgang {{forumTopicSubject}}

'Har skiftet krumtaplejer i min knægts Piaggio, nye SKF med teflonstyr og super simmerringe. Det snurrede bare derudaf. Og det gør det endnu, den starter og kører som betalt men der er et problem opstået efter 6-8 dages kørsel. Ud af det blå tog den 6-7000 omdrejninger i tomgang. Tog indsugningstudsen af og tjekkede om den fik falsk luft der.
Det så sådan ud, havde ikke en ny men gav den Loctite 5942 tætning og fejlen var rettet. Indkøber ny original studs der skal på, 6 dage efter reparation sker det igen. Nå! Af med den uoriginale tætnede studs og på med den nye+ membranpakning. Fejl rettet igen, nu efter 6 dage med original studs er fejlen der så igen......hmmm!!!!

Er det så noget andet vi er ude i af fejl tænker jeg, har tjekket at shokeren virker, har også luret lidt på gaskablet men det kører perfekt frem og tilbage (tænkte det kunne have en flosset wire der gjorde gasspjældet ikke kom tilbage og lukke men det er ikke tilfældet) .

Nogen der har en ide??

Kan tilføje den bare starter omgående når man vil det både kold og varm. Og den lyder dælme sund med de nye lejer.... Nu skal det sidste så lige med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piaggio NRG med vild tomgang
  • #1   6. jul 2020 nu lader i vel pakning hærde men aldrig brug flydende pakning hvor man skal bruge normal pakning

• #2   6. jul 2020 Det er nemlig lige hvad jeg selv mistænker. Har dog brugt netop flydende pakning. Det har fået lov at hærde rigtigt op, og der er ikke krumtap-hus pakning i en Hiper2 motor. Manualen foreskriver Loctite 510, jeg har så godt nok brugt en anden flydende pakning med en tørretid på 4 timer. Benzin , diesel og olie bestandig og kan holde til tryk på 340 bar står der... Det er beregnet til VVS og gas installationer hvis det skal være helt rigtigt.

Kan være jeg har lavet ris til egen røv, men bare mærkeligt at den har virket og ikke virket skiftevis. Kan man tjekke om krumtaphuset er tæt på en eller anden måde??
    PS: sammenspændte krumtaphuset med momentnøgle 13nm efter bogen så der er ikke noget der

• #4   10. jul 2020 fejl fundet, det er membran og pakning der ikke lukker ordentlig tæt mod motorblokken. startede den med 7000 omdrejninger tomgang og sprøjtede lidt dieselstart ved indsugningen. Den staller omgående. gav derefter kanten af membranen fedt rundt ved kanten af motorblokken.... Bum! så snurrede den 1800 omdrejninger da den ikke kan sige falsk luft gennem fedtet.. Så af med skidtet og ny membran, den havde en mikroskopisk revne

Kommentér på:
Piaggio NRG med vild tomgang

Annonce