{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Mister pusten ved topfart {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Nu har jeg endelig fået min PGO T-Rex 50 til at køre nogenlunde som jeg gerne vil have den til, den er endelig holdt op med at æde mine tændrør efter jeg holdt op med at hælde ekstra olie i benzinen og kun benytte den originale olie pumpe.

Men jeg er stødt ind i et mindre problem som irreterer mig en del, når jeg rammer ca. topfart (som er omkring 70 - 71 km/t) så mister den pusten og det føles som om at maskinen motorbremser indtil den ryger under 70 igen, så giver den fuld gas igen indtil jeg ramme 70-71 km/t igen.

Jeg ved at min CDI boks ingen begrænser har, da den tidligere har kunne køre med 75 - 78 km/t uden problemer og uden at "Motorbremse", så jeg tænker om det kan være en forkert indstilling af benzin / luft blandingen som gør at den opføre sig sådan når den når op i den hastighed og omdrejninger?

Håber i kan hjælpe mig med at finde frem til løsningen, vil ikke begynde at skrue på blandingskruen før jeg har hørt fra jer herinde, det kan jo være i mener det er noget helt andet der er galt.

Venlig Hilsen
Daniel Andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mister pusten ved topfart
  • #1   26. jun 2020 Hvad har du i af dyse? For det lyder til den er en anelse for lille.
    Hvilket tændrør bruger du?
    Og har du blæserskjold på?


  • #2   26. jun 2020 92 Dyse, NGK BR8HS og ja har blæserskjold på.

  • #3   26. jun 2020 Du skal have et B7HS tændrør i. UDEN R. Da det har en 5ohms modstand i. Som du i forvejen har i din hætte.
    92dyse lyder voldsomt højt. Hvad farve har tændrøret når du har kørt med bundgas nogle km?


  • #4   26. jun 2020 En karburator virker på 3 måder.

    1: Din tomgang og start, justeres med din tomgangs og luftskruer. Bestemmer også sæt i gang.
    2: Din nål justere hele mellemgas området. fra 1/4 til 3/4. Den kan ikke justeres på en pgo.
    3: din hoveddyse bestemmer din bundgas. Altså den sidste fjerdedel.

    Så alt efter hvor problemet er? Skal det justeres de rigtige steder.


  • #5   26. jun 2020 Hælder til det samme. 7tændrør og synes ikke dysen lyder for lille #92.. Nærmest for høj.
    Som jeg læser er den std uden begrænsninger.
    Så burde den ikke skulle have en 92 dyse.

    Nyt tændrør, kør en tur med bundgas og tjek tændrør om det vådt, eller tørt.


  • #6   28. jun 2020 Dennis b, det er en 70cc cylinder på fra DC Racing, men std 14 mm karburator og et GG rør.

    Tændrøret er pæn cocio brun farve.

    Men det sjove er at der er ingen problemer med at tage bundgas, river jeg øret helt rundt fra start af går den uden problemer op på omkring de 10.000 rpm og falder i tak med at variatoren kommer længere ud, men når jeg rammer ca. top fart og variatoren er helt ude så er det at jeg får sådan en sjov hvine lyd som om at der er noget som begrænser den også mister jeg fart indtil den ryger en lille smule ned i hastighed så giver den fuld gas igen indtil jeg rammer samme punkt igen, det sker ved omkring 70 - 72 km/t.


  • #7   29. jun 2020 Så er din dyse for lille.
    Du kører jo primært på nålen.
    Du skal nok prøve et 9 tændrør UDEN R.
    Og så start med en dyse 105


  • #8   29. jun 2020 Nu er min PGO fra 2001, er CDI boksen begrænset på en 45'er model fra den årgang?

  • #9   29. jun 2020 nej. pgo har aldrig haft begrænset cdi.

  • #10   1. jul 2020 Nu har jeg fået sat en større dyse i, jeg prøvede først med en 104 dyse, den var alt for stor, så prøvede jeg med en 100, den var også for stor, den ville slet ikke tage maks gas ved de 2 dyser, men da jeg gik ned i en 98'er så passede den fint, der ville den tage maks gas, jeg har justeret blandingsskruen så den passer til den nye dyse, men jeg døjer stadigvæk med samme problem, så jeg vil høre om det kan være noget med stator eller tændspole som gør at jeg mister topfart.

  • #11   1. jul 2020 Den hvinelyd er din rem som glider.
    Du skal have en strammere trykfjeder sat i. 28-30kg burde være passende til din opsætning. Svarer sådan ca til en gul malossi eller en 15-20%

    Din blandingskrue justerer kun din tomgang, og igang sætning, den har intet med din dyse at gøre.


  • #12   1. jul 2020 Der er sat en strammere trykfjeder i, men har lige fundet ud af at selv med en 98 dyse, der tømmer den bundkaret i karburatoren, så måske jeg faktisk skal ned i en 90'er dyse istedet for at skulle havde været gået op i dysestørrelse...

    Så en Malossi D.4,0 Trykfjeder vil passe fint?, den er gul


Kommentér på:
Mister pusten ved topfart

Annonce