{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Symptomer på dårligt stempel? {{forumTopicSubject}}

Hej SG. Har lidt problemer med en piaggio typhoon 45'er. Fik renset kabu og fjernet begrænsning i udstødning. Den har kørt fint et par uger, men nu kan jeg mærke den nogle gange har nogle tidspunkter hvor den på en måde bremser og stopper med at tage fart. Kommer med nogle intervaller. Meget tilfældigt. Er det tegn på stempel der snart giver op? Den kørte Ca 70 på speedometer efter jeg fik renset og fjernet begrænsning. Nu efter et par uger begynder den med at få de her få sekunder opbremsninger/hak i fart når den når over 63 på speedometer... Især ned ad bakke kan jeg mærke den ikke vil tage fart, så vil den hellere holde den lige de 63.

Nogle forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Symptomer på dårligt stempel?
  • #1   23. jun 2020 Min 45er (gilera storm) havde samme symptomer.Troede først det var skidt i karburatoren,men det sker meget sjældent med det filter der er på hanen inde i tanken. Der var heller ikke skidt men ny membran og den kørte fejlfrit igen.

• #2   23. jun 2020 @Henrik L okay. var den også ubegrænset? Så din havde ikke noget med stempel, men bare med kabu/membran? Det er bare om jeg skal få sat begrænsninger tilbage hvis ikke køretøjer holder til det nemlig...

• #3   23. jun 2020 Den er jo født uden begrænsning så selvfølgelig kan den holde til det. Det er mere hvor længe den kan holde med det lort i (begrænsning) Du burde også kunne mærke at benzin forbruget er blevet bedre nu ?

• #4   23. jun 2020 @Mobila Vespa. Okay. Tror allerede skiven var pillet da jeg fik den. Men efter jeg tog begrænsning ud af udstødning og rensede kabu har den kørt mindre på literen, hvilket er træls siden det er en pendler scooter smiley

Den kørte lige omkring 30 km/L før (pillet skive formentlig), og nu med renset kabu og fjernet udstødnings begrænsning kører den lige omkring 20 km/L. Ved ikke om det er normalt, eller om det også er tegn på noget andet. Den fik bedre optræk efter jeg fjerne udstødnings begrænsning, så det betyder vel bare det giver mening den sluger mere? (det er en gammel thansen teknigas udstødning)

• #5   23. jun 2020 Ja men render den så ik’ også noget hurtigere? Med en plump i så bruger man unødig benzin og motoren får ik’ det flow som den egentlig er beregnet til. Men ved så ik’ om du skal ha’ kigget på dit tændrør for at se om du skal have den dyset lidt op, den har nok været dyset ind efter de skide plumper og begrænsninger, som nu ik’ er der mere, måske det også hjælper med dit problem at den sætter lidt ud engang i mellem, vil meget gerne høre hvad du finder ud af med den smiley

• #6   23. jun 2020 @Mobila Vespa jo det gør den. Før rendte den 63 på speedometer, nu render den 70, eller gjorde før den begyndte at hakke...
    Men vil benzin forbruget blive lidt bedre, hvis motor får det ordentlige flow? Jeg tænler lidt på at smide den plump tilbage så den kører 63 km/t og 30 på literen igen, og forhåbentligt ikke hakker.

Skal nok vende tilbage når jeg finder ud af noget smiley

Forresten. Hvordan tjekker man om man skal dyse op/ned ved at kigge på tændrør?

• #7   24. jun 2020 Tjek rullerne.

• #8   24. jun 2020 Det kan du prøve (sæt plumpen i igen) og se om det udbedre dit problem. Jamen du skruer tændrøret ud og kigger hvilken farve det har, passer dysen lige spot on, så har tændrøret en Cocio brun farve. Er det hvidt så er dysen alt for lille, sort så er dysen for stor eller forkert olie blanding. Har vedhæftet et billede så du kan se den farve jeg snakker om.

profilbillede
  • #9   24. jun 2020 Du kan se hvordan mit tændrør ser ud, der ses den brune farve måske lidt bedre

profilbillede
  • #10   24. jun 2020 Jeg ved ik’ lige hvordan jeg skal forklare det men med en plump i dit indsugnings/udstødnings system så blokker man jo for flowet, det vil svar lidt til at skulle ud og løbe med en plump i halsrøret, det vil hæmme optrækket og hvor hurtigt du kan rende på toppen smiley

• #11   24. jun 2020 @Henrik L hold da op. Tak for at bruge tid på at hjælpe mig smiley

Tror jeg vil putte plump tilbage, siden jeg gerne vil have en godt brændstofforbrug. Men vil lige tjekke tændrøret efter plump et kommet tilbage. Mon ikke det giver sundere motor hvis jeg får den korrekte dyse på... Også den forhåbentligt stopper med at hakke sådan. smiley

Jeg vender tilbage...

Kommentér på:
Symptomer på dårligt stempel?

Annonce