{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Dør næsten ved fuld gas {{forumTopicSubject}}

Hej.
Igår købte jeg en brugt giantco stealth scooter 30 scooter til min kæreste. Vi bor sådan lidt ude i ingen ting, og ville gerne hun kunne være lidt mere mobil, når jeg ikke er hjemme med bilen.

OBS. Scooteren er helt lovlig.

Problemet opstår hvis jeg holder tomgang, og vrider gas håndtaget helt om og hurtigt. Så går den næsten ud, før den får benzin nok? Det kan specielt give problemer hvis man lige skal dreje ind på en vej, hvor man er godt nede i fart også forventer at den tager ved med det samme, når man gasser op igen. Her skal jeg være opmærksom og give gas lidt langsommere end man ellers ville.

En anden ting, jeg har lige været ude på den første længere tur. Det gik som egentlig fint, men da jeg kommer hjem og kører ind i indkørslen, vil den slet ikke give gas efter jeg har lavet fuldt stop. Den døde når jeg gav gas, og jeg kunne ikke starte den igen. Jeg har forinden kørt ca. 3 km med topfart.

Det ender med at jeg får gang i den med kickstarteren, også er det som om den er reset. Altså den virker igen som før.

Følgende jeg har kigget på.
Luft filter. Ok
Alle slanger. Altså til benzin, vakuum osv. Ok.
Karburatorer har jeg kigget ind i og ser ikke beskidt ud. Jeg kunne kun få bundkar af. Top dæksel var der en gammel rusten skrue som ikke var til at fjerne.
Justeret på tomgang skrue. Ændrede ikke noget.

Sådan rent logisk virker det jo som om at den ikke får den benzin den skal have. Som om den ikke kan lave nok vakuum til at tilføre benzinen. Det er min tanke.

Hvis nogle af jer kender til problemet, hører jeg gerne fra jer.

Mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dør næsten ved fuld gas
  • Søren V
    Søren V Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Svar: 5
    #1   8. jun 2020 Det lyder som om det er choker problemer, især hvis det bliver værre når den bliver drift varm. Eller måske utætheder omkring studs, eller luftfilter kassen.
    Jeg ville rense karburator, og kontrollere svømmeren. Og om chokeren udvider sig efter 2-5min. når den får 12v


  • #2   10. jun 2020 Til Søren.
    Tak for svar. På søndag får karburator en fuld tur. Også dyser. Mistanker selv også den gummi membran under top dæksel, eller accelerations pumpen. Jeg vil også se efter med shokeren som du skriver.


Kommentér på:
Dør næsten ved fuld gas

Annonce