{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

Voks? Tips og tricks {{forumTopicSubject}}

Gør underværker en gang om året eller to.
Hælder lidt på et håndklæde og fordeler. Lader det tørre ind i skygge.
Trækker den så ud i solen og lader den stå lidt. Og så pudse i cirkler med en mikrofiberklud.

Kan jeg gøre noget bedre?

Bruger biltema vokspolish.
Den holder sig renere, nemmere og længere tid.
Plus den skinner som en ny længe efter man har gjort det.
Bare vigtigt man vasker den godt og grundigt først


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voks? Tips og tricks
  • #1   1. jun 2020 jeg bruger original turtlevoks. det er den bedste synes jeg. der er også den fra sonax?...
    og hvis det er scooter så bruger jeg polere maskine. til de små steder bliver der brugt håndkraft det skal bare gnuppes i bund. det er jo bedst at bruge maskinen mest muligt.
    men jeg starter fx forfra og hele den ene side med at smørre på. så passer det lige med at jeg så kan begynde at tørre det af når jeg har kørt i bund af den ene side. så tager heg den anden side på samme måde. det skal helst være indendøre i mørket så virker det bedst. udenfor udtørre det så synes jeg det mister lidt efekten. men det er jo bare mig der synes det smiley


  • #2   1. jun 2020 Kan sagtens ske jeg husker forkert hvordan man gør bedst smiley
    Det er bl.a. også derfor jeg spørger.

    Hmm polermaskine siger du. Jeg har vist et polerhjul i gemmerne et sted. Det er vel bare at vikle en mikrofiberklud fast på det og stikke det i skruemaskinen. Hvis det skal gøres ordentligt.

    Jeg har ærlig talt ikke poleret den ret meget smiley
    Gnubber bare til jeg synes den skinner nok. Det er mest for at den ikke skal forfalde selvom jeg bruger den meget hele året


  • #3   1. jun 2020 ja ok. tjoo det kan man vel også det med boremaskine. men den bliver vist svær at styre smiley husk bare at køre med langsomme omdrejninger. ikke hurtigt på nogle måder.

  • #4   1. jun 2020 polermaskine er ikke nødvendigt. Jo hvis man polerer noget stort, som f.eks en større bil? Så vil en sådan en da spare på kræfterne.
    Der skal jo ikke mange kræfter til at fjerne voks, og polere det op.
    Det skal bare ikke nå at tørre ud. 5min ca, så er det af med det.


  • #5   1. jun 2020 nej ikke nødvendig med en maskine. men det er meget nemmere. og det bliver meget bedre end hvad en klud i en hånd kan. så hvis man har en kan den jo ligeså godt bruges.

  • #6   1. jun 2020 en voks eller lakforsegler skal slet ikke poleres, den skal bare bare tørres af i små cirkel bevægelser.. og den må ikke tørre i direkte sollys, med mindre produktet er egnet til dette..
    findes utallige produkter, men et godt resultat opnåes kun hvis for arbejdet er blevet lavet grundigt..

    hvis lakken ikke er blevet rengjort inden påførslen af voksen, er det en god ide at rense lakken med lak og voks fjerner inden, og der efter rengøres med en claybar. der efter kan voksen påføres (med mindre den trænger til en polering inden)



  • #7   1. jun 2020 Ok fedt.
    Jeg læste en masse om det inden jeg begyndte at gøre som jeg har gjort noget tid nu.

    Ku godt være jeg sku købe mig en clay bar.

    Har bare brugt mikrofiberkluden forsigtigt.
    Så det er faktisk godt jeg ikke har brugt polerklud skruemaskinen.

    Har godt vidst der sidder ting i lakken. Dem hiver man jo løs hvis man giver den gas med polering, og så bliver de kørt rundt i cirkler i lakken.

    Jeg gør ikke hårdere end de ting der ikke allerede er blevet fjernet med vand sæbe og svamp, bliver heller ikke fjernet med mikrofiber kluden.
    Og den stod og tørrede i skyggen. Det billede blev bare ikke lige så godt af samme grund smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Voks? Tips og tricks

Annonce