{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Vario tool til Hot50 MotoCR? 4T 139qmB {{forumTopicSubject}}

Hvor finder man et vario tool til sådan en?
Er der noget andet man skal være opmærksom på.

Og hvilke andre scootere kører med 139qmb motoren??

Ka godt ske jeg ska oprette en anden tråd med spørgsmålet om hvilke scootere der bruger 139qmb
Det må være til at finde hvis f.eks. g-buddy kører med den motor

Eller variotoolet er måske ens for 139qmA og 139qmB

Ville jo gerne slipæe for portoen hvis man nu bare ka køre i thansen og hente et


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vario tool til Hot50 MotoCR? 4T 139qmB
  • #1   19. maj 2020 hvorfor vario tool når man kan bruge en slagnøgle? smiley eller er det no go på 4 takter? roder ikke selv med 4 takter hvis jeg kan slippe for det smiley tænker bare lidt højt så hvis det er helt hen i vejret så glem hvad jeg siger smiley

  • #2   20. maj 2020 Den koster en del sådan en slagnøgle.
    Variotool kan fås for småpenge, fylder ingenting, og er jo lidt en nødvendighed for at spænde vario med noget der bare ligner det rigtige moment smiley
    Har haft et til alle mine scootere.

    Stempelstopper er selvfølgelig også en mulighed.

    Men nu vario er spændt med trykluftnøgle af en praktikant så vil jeg meget nødig bruge stempelstopper smiley

    Den ender måske med at beskadige stemplet eller tændrørsgevindet.
    Den sidder pænt godt fast den vario møtrik


  • #3   20. maj 2020 ah yes i see bruger selv stemple stopper når jeg ikke lige har adgang til el har en billig ford slag nøgle den har sgu gjort livet letter...

    ja de er ret dyre dem med batteri men det er sådan en der står øverste på ønske listen,, smiley
    så thansen havde en vario fidus der passer på gbuddy til 150 måske er den du søger?


  • #4   20. maj 2020 lad være med at bruge stempel stopper fordi den går ind med en vinkel så den kun stopper med siden på en 4 takt også er der så lille område at den trykker på stempel at du risikere at skade stempel

  • peter H
    peter H Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 5
    #6   22. sep 2020 hej kan se at du også har en motocr hot 50
    kan du få den til at køre hurtigere?
    vh peter


  • #7   23. sep 2020 Der skal enten en 45km ecu på, eller en loblingsklokke med kun 2 magneter på.
    Den får signal fra koblibgen via pickupen, og hvis farten er over 30 cutter den gnisten.
    Hvis den ikke får noget signal fordi du piller stikket fra eller sættet en koblingsklokke på uden magneter, så vio den ikke køre ret stærkt.
    Man kan få ubegrænsede ecuer til andre knallerter, men der er hjulstørrelsen en anden, og det kan være en fordel eller en ulempe i forhold til.
    Men altså en ubegeænset ecu så burde den køre godt.
    Hvis du kan finde en...

    Ellers få fjernet to af de fire magneter på koblingsklokken. Så burde den køre 60 kmt.
    Og fjern selvføllgelig gliderøret med bæsning på i varioen. Evt køb sådan en billig vario uden begrænset gliderør til ca 150kr.

    Men koblingsklokken skal være i balance, ellers vil dne vibrere når du kommer op i fart


  • peter H
    peter H Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 5
    #8   23. sep 2020 Hej tak for svar ??
    Jeg har en EUC 45 kmt men når jeg sætter den på vil den ikke køre mere end 5 kmt??
    Er du sikker på den er begrænset i koblingen?
    Pickupen er det den ledning der sidder på kickstarter skjoldet?
    Vh peter


  • #9   23. sep 2020 Yes pickupen sidder i varioskjoldet, med en lille føler på indersiden.
    Den får en impuls hver gang koblingsklokken drejer en kvart omgang, og ved derfor hvad farten er.

    Er det en motocr 45km ecu?
    Altså det er jo en dellorto ecu. Men er den til en motocr hot?

    Det kan være den ikke er kompatibel og derfor bare nægter at køre med den. Som om man prøver at snyde den hehe.

    Jeg ved ikke. Altså ham jeg hjalp med at tune sin besluttede at sælge skidtet og købe noget andet.

    Men det skulle virke at barbere to af de firr magnetrt af koblingsklokken.
    Som sagt hvis du ka holde det i balance.


  • peter H
    peter H Tilmeldt:
    sep 2020

    Emner: 1 Svar: 5
    #10   23. sep 2020 Ja det er en ecu 45 til motocr som jeg har købt ved kgi
    Takker for svar


Kommentér på:
Vario tool til Hot50 MotoCR? 4T 139qmB

Annonce