3.633 visninger
|
Oprettet:
Hvordan tilslutter jeg el-start på Hot 50 {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft købt en brugt PGO Hot 50 2-T, hvor det gamle batteri var så ringe at den tidligere ejer havde pillet el-starten af da den ellers ikke kunne starte. Har nu købt nyt batteri til den og min papfar har haft kigget på hvordan vi kunne få el-starten til at virke igen, men han mener at kablerne er revet ud af selve el-startsmotoren.
Er der nogen ud fra billedet der kan guide os til hvad man kunne prøve og gøre, inden vi begynder at pille selve el-startsmotoren af. Og skal man pille alt andet af, før man kan få den lille motor ud?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Der skal gå et kabel fra minus på batteriet, til den ene bolt på starteren.
Dette kabel vil i de fleste tilfælde også fungere som stelledning for resten af ledningsnettet.
Og så skal det gå en ledning fra plus på batteriet, til starter-relæet.
Og så en ledning fra starter-relæet til stikbenet på startermotoren.
Til sidst så mangler du en ledning fra startknappen og fra bremselyset, som begge skal til starter-relæet.
Hvis du ikke forstår det jeg skriver og heller ikke forstår hvordan at et ledningsdiagram hænger sammen, så lad være med at rode med det selv!
Hvis du får lavet noget lort, så kan ledningerne smelte og scooteren kan i værste tilfælde bryde i brand. Det er helt seriøst ment.
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 19 Emner: 338 Svar: 5.110
Det er universalt.
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
Spurgte så også til råds om der var bl.a. noget man kunne gøre/tjekke/whatever, inden man piller noget af. Altså om der er noget et andet sted på scooteren der evt. skulle tjekkes om et kabel ikke var koblet til, etc.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvis han ikke kan forstå det, så har han ikke forstand på den slags.
Hvis han kan forstå det, så er det hele rimelig nemt.
jul 2004
Følger: 31 Følgere: 29 Scootere: 26 Emner: 29 Svar: 1.872
Dog ville jeg lige smide noget rost-off på først. Så kan du komme til at se om det er elstarter, relæ, ledninger eller noget andet den er gal med.
Hilsen PGO værkstedet.
feb 2014
Følgere: 96 Scootere: 3 Svar: 51
Hvordan tilslutter jeg el-start på Hot 50