4T 50 ccm start problemer - Kymco Super 8 {{forumTopicSubject}}
Hej 4T eksperter
Håber der er en ekspert, der kan hjælpe!
Jeg har et problem med min søns scooter. Det er en Kymco Super 8 4T. Jeg håber der er en der kan guide os i den rigtige retning...
Den blev pludselig sværere og sværere at starte og tilsidst var den helt død. Ikke engang benzinstart sprøjtet direkte igennem karb får den til at give en lyd / prut.
Jeg har tjekket benzintilførsel, den vakumstyrede benzinhane virker og karb spytter fint benzin ned mod cylinder, når man giver gas. Der er gnist, og den har fået nyt tændrør.
Jeg har netop skiftet toppakning og stempel + ringe, da den kun havde 5 bar i kompression. Det har ikke hjulpet. Stadig 5 bar.
Jeg har stillet ventiler (indsug 010 og udstødn 015) og renset topstykket / ventiler. Har dog ikke haft det skilt ad, så der kan være lidt utæthed ved ventilsæderne, hvilket kan forklare de kun 5 bars tryk...?
Jeg har prøvet at ændre på tændings tidspunktet ved at rykke taktkæden frem og tilbage, ingen effekt... den står nu som den gjorde i starten. Er der andre måder at ændre tændings tidspunktet på?
Jeg har forsøgt at starte den med og uden udstødning og med og uden SLS (har haft fjernet ventildækslet). Og igen med benzinstart, uden at den giver så meget som en lille antydning om at der er liv.
Sidste ting jeg overvejer er at skifte ventiler, evt hele topstykket.
Har du nogle råd inden jeg smider flere timer/penge i den?
Den er 10 år gl og har kørt 9000 km.
På forhånd tak!
Mvh Per
PS: Er ret træt af at løbe tør for strøm på batteriet, og trampe på kick. Mangler at kunne løbe/trække den igang... er der en måde at få nogle flere omdrejninger på motoren, evt sætte skruemaskinen på svinghjulet?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
med hensyn til at kunne bruge en boremaskine til at dreje motoren ddt kan du nemt der findes koblinger så man kan få en top på fra et topnøglesæt og det kan anbefales at i bruger en 220v boremaskine og slæt ikke tænke på at bruge en slagnøgle da den bare til smadre gevind pas på håndled da den godt kan slå igen
dec 2018
Følger: 3 Svar: 51
Er motorolien ren, som i at karburatorer ikke har flydt over?
mar 2020
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Mvh Per
mar 2020
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tog topstykket af igen i går og tjekkede med benzin, og her var det tydeligt at ventilerne ikke er tætte. I løbet af ca. 30 sekunder var benzinen løbet igennen. Det ser ud til at det kun er udst.ventilen den er gal med.
Spørgsmål: Skal jeg ud og købe special værktøj til af- og påmontering af ventiler, og hvad vil I anbefale? Eller kan I et trick?
Olien ser heldigvis fin ud
Mvh Per
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/motorvarktoj/tandremsvarktoj/ventilsliber-2000022774
https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/motorvarktoj/tandremsvarktoj/ventilslibepasta-fingrov-2000023387
tag knast og fjederen af og sæt en vinkel fast på sugekop give det lidt fin pasta også dreje frem og tilbage ligesom når man prøver at lave et bål med to pinde
4T 50 ccm start problemer - Kymco Super 8